Gå til innhold

Brystvortene mine.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

er så utrolig ømme og ømfintlige! Samboer vil gjerne kose og være god med dem, men det går bare ikke! Det er rett og slett ubehagelig bare å komme borti dem. Blir nesten litt kvalm....

Går dette over etter fødselen? Jeg tenker at om de er like ømme etter fødselen, hvordan skal jeg klare å amme da...?

Er i uke 38 nå og er førstegangs så.... nytt for meg dette.hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer litt på dette jeg òg; vet jo at en gjerne blir sår av amming, men er de like såre etter fødsel uavhengig av ammingen? Da blir det jo i så fall vondt allerede før en rekker å bli sår... Førstegangs jeg og.

Skrevet

Jenta mi suger så hardt at jeg ikke kan amme=( Jeg begynte å blø allerede første dagen og fikk sårskorper og alt. Har prøvd flere ganger hjemme og, men vrir meg i smerter.. Skulle så ønske jeg kunne ammet. Er vel ikke meningen da.. Prøvd pumpe og men det kommer ikke mer enn 5 ml om gangen.

Skrevet

Jeg er 2.gangs nå, og har KJEMPE ømme brystvorter i uke 39. Husker det var litt vondt i starten med amming, men d gikk overraskende bra, altså! Kjøpte "puppe-salve" på apoteket, og det hjalp. Hvis man blir skikkelig plaget med smerter og blødende brystvorter sånn som hun over her, så finnes det noe som heter "bryst-skjold" som er en "smokk" man legger over puppen ved amming. Da blir ikke selve brystvorten utsatt for samme påkjenning.. Ellers har jeg hørt masse skryt om å legge albue-skjell på brystvortene (selvfølgelig MELLOM ammingene;) ) Lykke til!! Dette ¨går nok så bra skal dere se! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...