Gå til innhold

Tommel vs. smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knøtten er 11 uker og suger på hendene sine. Jeg håper at han etterhvert vil ta smokken, så jeg dytter smokken inn, han griner på nesa, vrenger ansiktet i grimaser og hyler. Har kjøpt flere forskjellige, så jeg kan snart åpne bruktmarked for smokker "pent brukt, kun i to minutter". Vi har øvd smokk i ni uker! Enkelte ganger tar han smokken, men jeg må holde den inne. Da suger han som en gal helt til han begynner å hyle etter noen minutter. Han har ikke skjønt at tommelen kan rettes ut ennå, men...gulp og uff det kommer snart. Noen som kan si at det er helt OK med tommel, det er nemlig det Knøtten velger... c¨,)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det er ok, bare litt verre med avvenning ;o)

men ville ikke gitt opp helt ennå...han er bare 11 uker og det kan plutselig skje senere..

Skrevet

Prøvde iherdig her ei stund også....men så ga jeg bare opp! Helt til nå nylig, og da satt smokken som et skudd! Hun er nå snart 5 mnd!! Her funket smokkene fra mam, de som heter "air"! Lykke til!

Skrevet

Her er det likedan! Gutten er 9 uker og vi har prøvd siden dag 6. Akkurat som du beskriver, vrenger seg og gråter når vi prøver. Men "tvinger" vi litt kan han få tak og suge på den - inntil han spytter den ut igjen! Men tommelen prøver han febrilsk å få tak i...

Skrevet

her er gutten 12 uker og velger tommelen fremfor smukken. Han tar smukken vel og merke,men jeg synes det er helt greit om han tar tommelen for den mister man sansynligvis ALDRI og man slipper å dytte den inn hver gang som man må med smukk når den faller ut:) Selvfølgelig er det værre med avvenning,men når de blir større blir det flaut til slutt og de slutter med det. Har nå to gutter som er tommeltott brukere og jeg synes det er kjempesøtt:) Sugde selv på tommelen når jeg var liten... så jeg lurer på om det er arvelig.. hehe

Skrevet

Hehe, nei, mister aldri tommelen.. ergo er det også MYE verre å venne av med! For ikke å snakke om at man kan få deformerte tommelnegler har jeg hørt(?)

En kompis av meg er sammen med ei jente på 22 år, når hun sovner putter hun fremdeles tommelen i munnen, i søvne!!

Vi brukte laaang tid på å få jenta vår til å ta smokken skikkelig, men litt etter litt gikk det bedre. Heller smokk enn tommel syns jeg.

Skrevet

he he hverken jeg,min eldste sønn eller ei anna ei i familien synes det på at har sugd på tommelen... Begge tomlene er helt like og kan ikke sees noen forskjell. Men det er sikkert forskjell der altså... Selvfølgelig er det vanskelig å venne av med,men pytt pytt.. Vil nå la de ha den kosen jeg da:) Er ikke så lett å nekte de å sutte på tommelen når de er så små heller da...:)

Skrevet

Hvis han ikke vil ha smokk syntes jeg du skal la han slippe. Sønnen min vil ikke ha smokken så jeg lar han brukke tommelen. Jeg ville heller ikke ha smokk når jeg var liten og brukte tommelen i steden. Sugde på tommelen til jeg begynte på skolen men har verken hatt problemer med temmer eller tommelneglen. Tommelen slutter han med når han er moden for det!

Skrevet

Har hørt om så mange som har hatt prob med avvenning når barna har brukt tommelen å sutte på. Tommelen kan de jo bruke når som helst, kanskje ikke så bra med en unge som sutter på tommelen når skolestart begynner (for å sette det litt på spissen;)

Skrevet

hehe skjønner poenget ditt,men når de er blitt så store så pleier de kun å bruke tommelen når de skal sove. Og om de sutter på tommelen på skolen er det sikkert noen som komenterer det og det er kanskje nok til at de slutter med det. hehe

Skrevet

Haha, ungen til venninna mi suger på leppa og tunga si, slå den! Nekter å ta smokk hun også, ser skikkelig komisk ut der hun sitter å smatter å sutter:) Unger er forskjellige, ikke så kjekt at de tar tommelen etc, men tar de ikke smokk så tar de ikke smokk. Kan tenke meg hvor kjekt det må være å få dytta en stor propp i munnen hele tiden selv om jeg ikke hadde noe lyst..

Skrevet

Er jo litt ille å si "hehe" til at de slutter fordi de blir kommentert på skolen for det??

En jeg gikk i klasse med suttet på tommelen som bare det i 5 klasse. Tommelen hennes var virkelig helt "rar" på en måte. Og hun hadde et sykt overbitt. Tannleger sier jo at det er fare for overbitt når barn sutter på tommel i årevis.

Ja, til smokk sier nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...