Gå til innhold

Hvor lenge bør......


Anbefalte innlegg

Skrevet

en ostekakebunn stå til avkjøling før man heller oppi godsakene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til den er kald.. Heller du før kan du jo risikere at blandingen din smelter, og det blir neppe en særlig vellykket kake ;o)

 

Går det treigt så sett den i kjøleskap eller fryser, da går det mye fortere.

Skrevet

Mener du selve kjeksen eller ostemassen?

 

Jeg lar kjeksen stå i kjøleskapet til jeg er ferdig med å blande ostmassen. Så heller jeg ostemassen over kjeksen. Så lar jeg det stå til det ikke "disser" i formen lenger, til det er stivt og fingeren ikke forsvinner ned i massen når jeg trykker på den. Et par timer kanskje. Så heller jeg avkjølt gele over til slutt og lar det stå i kjøleskapet til det er stivt :)

Skrevet

Takk :o) Lager ostekake for første gang i mitt liv! Håper den vil smake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...