Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopier denne til keisersnitt debatten....

Skrevet

Jeg tenker at det uansett må være best å unngå et medisinsk ingrep om du kan, jeg da.

Synes alle må få bestemme hva de ønsker mht forløsning, men er kritisk til å kategorisere vaginal fødsel som noe unødvendig.

Var ikke denne undersøkelsen bare fra en fødeavdeling, da? Vil nødig støte noen, men kan det tenkes at Bærums-leger og jordmødre er litt for snobbete til å føde vaginalt? ;) (legg merke til blunke-smilyen)

Skrevet

Hehe...nå skal jeg selv ta ks på Bærum sykehus i oktober. Kan trøste deg med at de fleste som jobber på den avdelingen IKKE er fra Bærum...og måtte også gjennom 2 samtaler tross henvisning fra både fastlege, psykolog og jordmor før jeg fikk min dato!!

Skrevet

Hm, da så.

Lurer veldig på hvorfor det gjøres motsatt av det som prekes.

Skrevet

Er vel fordi det er "sunnest" å føde vaginalt- og derfor er det dette som blir anbefalt.

Men siden jordmødre og leger til stadighet ser hva som kan gå galt under en fødsel, så velger flere et planlagt, kontrollert KS....

Skrevet

Du, det er mye som kan gå galt under en vanlig operasjon også..

Skrevet

Selvfølgelig, jeg sier ikke at en poerasjon er 100% trygg.

Men det er mindre sjanse for at noe går galt under et planlagt ks enn under en vaginal fødsel.

men så klart går stort sett alt bra enten det er ks eller vaginalt.

De fleste komplikasjonene ved ks, kommer av haste ks.

(legg merke til at jeg sier DE FLESTE og ikke alle)

Tanta mi er JM og har tatt begge sine med ks, netopp av denne grunnen.

Hun var redd for barnet skulle få oksygenmangel/ sugekopp/ tang/ totalruptur.

Selv om hun sier at dette er ikke noe som skjer de fleste, men en mindre %

Skrevet

hvorfor skal vi diskutere dette i det hele tatt da.. Noen velger å ta KS, andre velger å føde vaginalt... Heldigvis så lever vi i en verden der folk er forskjellige, og de fleste har HELT sikkert også GODE grunner til å ta KS.

Skrevet

Enig med deg Ingrid Kristin, men grunnen til at jeg la ut denne linken var fordi det var så mange med sånne typer holdninger her, At nesten ingen grunner var gode nok til KS og at gravide jordmødre aldri tok ks hvis de absolutt ikke måtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...