Gå til innhold

Svigermor går meg på nervene(lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser lite kjøtt og spiser ikke fisk....

Fisk spiser jeg ikke forbi jeg brekker meg ved lukta..noe jeg har gjort siden jeg var liten...jeg har faktisk prøvd å smale på det, men får ikke til...og dette vet sambo,men svigermor klarer ikke å fatte at jeg ikke KLARER å spise det.

Og svin spiser jeg heller ikke...syns ikke svin er godt, men spiser lam, og okse...

Hun er ekspert på å få meg til å føle meg liten...Hver søndag har de kjøtt middag, og ofte svin.

Sambo har sagt at jeg spiser ikke svin, så dersom vi blir invitert så får hun lage noe jeg også liker, som f.eks lam eller okse kjøtt...

Her om dagen ringte hun og spurte om vi ville ha middag...men det skulle være svin, men hun kunne lage spagetti tilmeg siden hun vet at jeg liker det, sa jo ja takk og gledet me til å spise middag og møte søsteren til sambo igjen og resten av familien...

så kommer vi dit da, og så står maten på bordet, så sier hun''vi hadde ikke spagetti alikavell''. s setter hun seg ned sammen med familien og spiser.

Jeg ble så såret...men det verste var at sambo gjorde ingen ting!

Han kunne ha sagt noe...Og hun kunne jo ha ringt oss(hun ringte oss og inviterte oss på morgene i 10-tiden ogmidag varklokken fem) da vi var på vei for å si det...jeg var jo skikkelig sulten...og vi var der jolenge, fornår vi først kommer dit så må vi jo vøre erlenge med barnet...

Og hele tiden så er det ''stakkars liten''

uansett ha...Hvis han er trøtt, hvis han nettopp er våknet, hvis han griner for at han ikke kommer seg framover, hvis han akkurat har spist...det er jo synd i ungen uansett når han er der. Så sier jeg til henne at det er ikke synd i han hele tiden...''å jo, han er så liten og stakkars lille gullet...''

sry for at det ble litt langt...=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle ikke være anonym da=)

Skrevet

Jeg er veldig sær i matveien og jeg må si jeg er helldig med mine svigerforeldre. Nå spiser jeg fisk, svin og kylling.

De er veldig glad i okse steker og lammesteker, noe jeg syns smaker helt høgg. Men det er aldri noe problem, de steker kylling eller svin til meg og så spiser vi det samme tilbehøret.

Neste gang tar du med deg det kjøttet du liker, og steker det der, eller ferdig stekt-og bare varmer opp der, og så spiser du tilbehøret. Eller du er så frekk at du smører deg et par brødskiver og setter deg sammen med de andre.

Og er det noen som har kommentarer til det så får du si som sant er at når de har mat du ikke liker og lurer deg med ikke eksisterende mat så må du begynne å ta med selv.

Sorry for at dette ble litt rotete, men håper du skjønner opplegget

Skrevet

Jeg er nå av den typen som spiser det meste og syns det kan være litt irriterende med folk som ikke spiser ditten og datten (sorry).

Men når det er sagt, så serverer man jo ikke mat man vet folk ikke liker på trass?? Høres jo ut som det er det svigermoren din gjør. Har en venninne som ikke spiser kylling og da lager jeg jo selvfølgelig noe annet når hun kommer!!

Ville gjort som hun over her foreslår. Ta med f eksen halv ferdiggrillet kylling, el, så slipper du å sitte der å ikke spise noe eller måtte tvinge i deg noe du ikke liker. Og så slipper sv.moren din å tenke på det (ikke at det virker som hun bruker all verdens av energi på det....)

Når det kommer til å synes synd på ungen hele tiden, så er det akkurat samme regla her. Alt er farlig og skummelt, kaldt/varmt osv osv. Sv.mor skal helst ha henne på fanget hele tiden, men er det noe snuppa ikke liker, så er det å sitte på fanget. Ytterst sjeden snuppa har tid til det.... Sier det hver gang, men går jo ikke inn....

Så er nok bare å holde på.

Min løsning er å la sv.mor passe henne alene, eller jeg sender sambo dit uten meg (bor nærme hverandre vi da), så slipper jeg å irritere meg over alle dikkedariene hennes....

Skrevet

Jeg forstår godt hvordan du har det, jeg spiser ikke kjøtt (eller, jeg spiser ca en gang i halvåret..) men spiser fisk. Svigers har vært greie med å steke noen fiskekaker til meg når vi er på middag. Men svigermor har selvfølgelig slengt noen stygge komentarer til meg, spiser du egg? det blir jo en kylling osv...

Det som din svigermor gjorde var bare for å være stygg, kjenner meg igjen på måten hun gjør ting på, sier en ting og senere sier noe annet, foran alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...