Gå til innhold

Ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å kjenne det litt i ryggen allerede. Vet ikke om det pga ferie og litt andre rutiner- eller at vi har holdt på litt i hage og sånt i det siste- eller rettt og slett for at jeg er gravid?? Noen som har noen små tips om hvordan man skal holde ryggen i go form en stund til:)

Er nå bare i uke 17- har ikke tenkt å bli krøkkete enda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat det samme.

Nå har det vært sommerstengt på treningssenteret der jeg går, men nå er det åpent igjen så nå skal jeg igang med trening igjen. Viktig at du holder deg i god form, og at du beveger kroppen. Gjør lette styrkeøvelser og gå turer i kupert terreng så får kroppen din noe å jobbe med (viktig å ha gode stabiliserings muskler, nå som kroppens tyngdeounkt forandrer seg)... Lykke til:-9

Skrevet

Kjøp bekkenbelte! hjalp iallfall meg masse i den verste perioden, jobber i butikk så kjente det meget bra med all ståingen og bøyingen. Nå i uke 36 kjenner jeg ingenting lengre....så ryggplagene kan fint passere etterhvert:)

Skrevet

Dersom det blir for ille vil jeg anbefale kiropraktor. Har hjulpet meg kjempemye. Men kom deg dit før det er så ille at du ikke orker noe! Koster litt, men er absolutt verdt det.

Skrevet

det står enkle øvelser i den boka man får av legen på første kontroll. Jeg fikk en bok i tillegg til mor/far-boka. De øvelsene er fine!

Man bør strekke ryggen hver dag. Det tar bare 5 min. jeg er i uke 15 og kjenner det i ryggen etter en dag på jobb. Er nødt til å strekke/trene den hver dag. da blir det mye bedre:) Forebygging.

da slipper du mye fysio og tabletter i løpet av svangerskapet.

Skrevet

Det å holde seg i aktivitet er vel beste svaret her ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...