Fabelaktiv Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Fikk endel tips her om dagen og har prøvd de ut.. alkoholholdig cider i skåler funker ikke vann, salo, eddik og sukker funker ikke.. kanel i pottene funker ikke nok iallefall hjelp!!
tictac_83 Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Mamma stikker fyrstikker nedi jorda. Med "hodet" ned liksom. Funker for henne, men har aldri prøvd det selv
SokkeLaila Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Sambo tok seg en whiskey av godt merke utendørs forleden kveld.. Og 'vips' var 4-5 bananfluer meget interessert i drukningsdøden! Helt sprøtt å se -snakk om perler for svin, men kanskje verdt et forsøk? Lykke til med fluene!
Papegøyeblomst Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Hvis det er skikkelig ille, er det bare insektsspray som hjelper - jeg var SKIKKELIG plaget for noen år siden,( reiste på ferie i 2 uker og glemte noe frukt som ble liggende - det var tusenvis av dem da jeg kom hjem!!!) De var over alt, og det eneste som hjalp, var sånn kvelningsspray, av type "radar" som man bruker til maur, kakkerlakker etc... Det er no skikkelig svineri, alt organisk må fjernes før du begynner å spraye ( dvs ta alle planter ut av leil, samme m all mat som ikke er forseglet). Åpne alle vinduer, spray alle utsatte rom (ikke pust inn dette selv, hold pusten så lenge du kan..), og forlat leiligheten i noen timer... Jeg gjorde dette rett før jeg dro på jobb, og da jeg kom tilbake, lå de døde i hauger i vinduskarmen, bare å ta m støvsugern... Gå på jernia e.l og spør om de har sånn spray der - og les bruksanvisningen nøye. Pass godt på å kaste rester av frukt UT i søpla fremover, ikke la dem få en sjangs til å formere seg!! Usj, får helt spader når jeg tenker på det, den nevnte episoden var skikkelig traumatisk for meg...yæææk!! Lykke til, hvertfall!!!
Sweet tooth Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Jeg bruker kun eddik og zalo, og det fungerer bra- lar det stå over natten, og da er det mange døde om morgenen.
Fabelaktiv Skrevet 10. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2007 Har ikke så mange altså.. har bare dilla og angst for slike krek... men de har iallefall unngått mine "deilige-druknings-drikker" så lang.. tusen takk for tips igjen.. skal prøves
mto2 Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 eplesidereddik og zalo halvt om halvt. Testa med suksess.
velger nick en annen dag Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Rødvin...:-) Det funker helt supert!!! Hver gang jeg setter fra meg rødvinsglasset så det flere fluer som vurderer å ta svømmeknappen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå