Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt imponert når jeg leser om babyer helt ned i 2-3 uker osm sover rundt, men kanskje de har et annet syn på det enn meg? For meg er det at babyen/barnet sover fra ca 19-20 om kvelden til rundt 6-8 dagen etter uten å våkne i det hele tatt/vekke mamma eller pappa. Evt andre tidspunkter da, men samme antall timer, dvs 10-14 timer et sted. Våkner de for at man må gi smokk sover de ikke helt rundt etter min mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å sove rundt mener jeg er i fra babyen legger seg for natta, til babyen våkner, og det er morgen.

Skrevet

Jeg sier at vesla mi sover om natta, hun blir puttet i seng etter amming i halv ni-ni tiden og da sover hun til fire-fem tiden. Blir ammet og lagt tilbake i egen seng og sover da til sju-åtte tiden..

Selv om hun ikke akkurat "sover rundt" vi har jo en amming i otta, synes jeg hun har sjeldent bra døgnrytme til å være 2,5mnd! Mine to eldste puppet hver andre-tredje time døgnet rundt til de var nærmere halvåret.

Skrevet

Hei Alva! Lenge siden sist! Knøttet tar all min tid og energi for tida;)

Jeg synes også det høres helt utrulig ut med unger som sover uten pupp fra de er en neve stor. Men så har ikke jeg hatt slike unger. Mi lille jente sov seks timer ei natt, og da var det mest godt at ho våkna så jeg fikk gi pupp. Blir jo spreng av sånn.Sliter litt med at ho ikke patter lenge nok (trur jeg) så ho ser tynn ut, men om natta kan ho godt ligge lenge å puppe, så jeg synes det er greit sånn som det er!!!

Når har dine begynt å sove rundt da?

Skrevet

Enig med Alva jeg også.

Syns ikke man kan si de sover hele natta, så lenge de er oppe og spiser. At man må putte inn smokken er så sin sak, d er liksom ikke å være oppe syns jeg da :)

Vi er også oppe en el to ganger ila natta og spiser, også er d rett i sovinga igjen.

Og som Xenaen sier, det er godt å få tømt seg etter så mange timer :)

Skrevet

Mine? Tja, eldste var vel ca 3,5 år før han sov rundt omtrent hver natt, han sov jo noen netter før det, men som oftest vekket han oss minst 2-3 ganger pr natt frem til han var ca 3,5 år. Det var slitsomt! Og mellomste var vel ca 9 mnd. Begge de var slik en over beskriver, våknet vanligvis med 2-3 timers mellomrom hele natten til de var ca 6-7 mnd, eller våknet oftere enn det, men fikk mat så ofte. Mini derimot kan ha lange soveøkter, i natt satte han rekord med å sove nesten 9 timer i strekk på første økten uten å våkne i det hele tatt, DET er luksus det, hehe... Håper han fortsetter slik! :-) Går greit ellers?

Skrevet

Jeg vil si at det å "sove rundt" betyr at babyen sover hele natten, uten å våkne til amming o.l. :) Og det er vel litt uvanlig for de aller minste!?

Skrevet

At babyene sover rundt betyr for meg at de sover hele natten (10-14 timer) uten å våkne i det hele tatt. Jenta mi legges kl 19, og sover da til i åttetiden før hun får frokost. Noen ganger våkner hun en gang midt på natten (ikke så ofte) av aviss årsak, men da bare gir jeg smokken og hun sover videre. Hun sover altså gjennom natten i mine øyne.

Skrevet

Lillegullet sovner rundt 19-20 tiden, og våkner mellom 06 og 07 på morran, det mener jeg er å sove rundt. Når hun våkner klokka 06, så får hun mat for deretter å sove til ca 08.

Skrevet

min gutt legger seg kl 20.00 og sover til 06.00 ca. Det kaller jeg å sove rundt. Dette har han begynt med nå når han var 11 uker. Fra han var 8 uker så sov han fra kl 22.00 til 07,30-08.30 og det kaller jeg også å sove rundt:)

Skrevet

I følge min hs sover babyen rundt hvis den sover mer enn 5 timer i strekk uten mat om natten. Så jenta mi har sovet rundt fra dag 1 :)

Skrevet

Det hørtes rart ut? I så fall sover mini ofte rundt, han pleier normalt sett å ha seg en 5-6 timer på første økten, noen ganger mer, som natt til i dag da han plutselig hadde nesten 9 timer, men for meg er å sove rundt likevel når de sover fra normal leggetid til stå-opp tid :-)

Skrevet

Vesla sover rundt- fra leggetid i 8-tiden til alt fra 6 til 8 om morgenen. Helt utrolig deilig, hun er jo bare to måneder gammel. Sønnen min hadde to måltider om natten til han var 11 måneder, så dette har virkelig vært overraskende deilig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...