Gjest Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Jeg er ikke gravid og har tatt en grundig blodprøve som viser at det ikke er noe galt (fine jernlagre, blosprosent som en sunn mann, hehe... jeg er jo kvinne da osv), fint BT osv, men jeg er tidvis veldig plaget av svimmelhet. Nevnte det for legen, men han fant ikke noe. Merker det svartner for øynene ofte når jeg reiser meg og for noen dager siden på kveldstid datt bena sammen under meg. Ekkelt! Hva kan det være mon tro? Ammer lillegutt på 8 uker og sover som en babymamma pleier å sove, dvs ikke så mye og oppstykket, men nok til å holde meg gående. Spiser normalt og drikker mye og ofte vann.
Gjest Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Var i akkurat samme situasjon etter at jeg fikk tuppa,, var hos legen mange ganger og i begynnelsen så hadde jeg faktisk veldig veldig lav blodprosent. MEN svimmelheten ga seg ikke før leeeeenge etter at blodprosenten var normal. Var vel når hun var rundt 10 mnd at det begynte å gi seg helt.. De første 2-3 mnd måtte jeg lene meg inntil veggen når jeg sto i dusjen å skulle lukke øynene, var kjempe ekkelt :-S
Gjest Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Uff det høres jo ikke lovendes ut da om det skal vare SÅ lenge :-/ Blodprosenten min var på 14,5 så den var jo høy og fin, den var på 13 rett før jeg fødte og jeg mistet veldig lite blod under fødselen og hadde lite renselse, så tror ikke jeg har hatt noe jernmangel underveis, men vet jo ikke da. Tusen takk for svar i hvertfall, er alltid godt når noen kjenner seg igjen og kan si det går over! :-) Selv om jeg ikke unner noen å være så mye svimmel da...
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Høres ut som du får et plutselig blodtrykksffall. Er noen som er plaget med det selv om bt er på topp ellers. Jeg bl.a
Gjest Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Ja det var ikke noe morro,, men det var ikke hele tiden etter noen mnd da,, den første tiden var jeg jo nesten konstant svimmel, mens etter en stund så kom og gikk det. Men legen min forklarte det med at selvom blodprosenten normaliserer seg så kan det ta laaang tid før jernlagrene er fulle. Han sa også at noen blir fryktelig svimle av lite søvn og andre rutiner enn hva man er vandt til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå