småtroll:) Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Hvilke bleier bruker dere på deres nyfødte? Jeg vurderer å bruke libero...men hadde vært kjekt med litt anbefalinger. Og bruker der våtservietter?eller vann til å vaske stumpen med? HA EN HERLIG HELG FOLKENS!!
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Brukte Libero bleier på storebror, og fortsatte med det. Vi er fornøyde og vil prøve det igjen. Er man ikke fornøyd med det man velger til å begynne med kan man jo skifte merke og prøve andre ting... Bruker nesten aldri våtservietter. Bare om vi skal ut en plass hvor vann er utilgjengelig. Til engangsbruk trives vi godt med Libero sine tørrservietter, fukta i lunkent vann og med en sprut olje på om det er bæsj som skal vaskes. Ellers bare kluter! I starten syntes jeg det var ok å bruke gas-kompresser (Mesoft) som kjøpes på apotek. De er myke og gode til sarte rumper...
pandabjørn Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Jeg har bare brukt libro synes de er best, og jeg vasker stumpen med klut når jeg er hjemme, og hvis vi er ute på tur så har jeg med våtservietter....
Ranveig R Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Skal nok i hovudsak bruke tøybleier denne gongen og ) Har tenkt å bruke klut og vatn til å vaske baken med. På tur kjem vi til å bruke Mesoft-kompressar dyppa i vatn og ev. olje. 100% sikkert at dei er uten farlege stoff. På reise har vi forresten prøvd det meste av eingongsbleier på storebror. Er minst fornøgd med Coop sine (blei våt igjennom nesten kvar gong), og veldig fornøgd med Libero og First Price. Pampers og Euroshopper kjem mellom.
Gjest Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 pampers sine er veldig gode,har dårlig erfaring med libero(utslett),men alle unger er forskjellige,så du må nesten prøve deg fram for å finne den bleia som passer din baby best.. når det gjelder vask,så har de noen tykke papirkluter (lilla pakke) som du skyller i vann,så blir de myke,de er veldig gode,gutten min har aldri vært sår i rumpa når vi har brukt de..
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 vi kommer nok til å starte med Libero. (Sist var libero topp i starten, og med de trusebleiene var det kun pampers som gjaldt. Men det er så mange år siden at det ikke kan taes med i regningen nå) Vi gjorde også som noen sa sist; brukte de tørre klutene til libero hjemme. Bare fuktet med vann. De blir noe stive, eneste ulempen. Men mye bedre enn avføring på vaskekluter. Det var et herk! De mesoftene som andre snakker om er veldig gode for mor etter fødsel. Mye bedre en mykt tørkepapir! Så er de også gode til navlestell. Jeg skal hamstre inn i str 10X10. De skal også pakkes i fødebagen
junea Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 bruker liberos bleier veldig greie!! bruker også våtservietter uten parfyme har ikke blitt sår i rompen så vi fortsetter med det!!
mto2 Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Har brukt libero. Det var det dei brukte på Haukeland, så då fortsette vi bare med det... Til vasking har eg klipt opp flanellsbleier til klutar. Enkelt og billig og mykje mjukare for stumpen enn gassklutane. Våtserviettar er til tur-bruk.
*RutIetutt* Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Bruker både Libero og Pampers - like greie begge deler. Pampers Active fit er veldig bra når de begynner å bli litt større:o) Tobias på 2,5 år bruker Libero Up&Go - syns de er de beste truse-bleiene. Bruker våtservietter bare når vi er på farten og ikke har tilgang på vann. Hjemme bruker jeg enten Mesoft kompresser med litt olje og vann eller gaskluter med olje og vann.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 10. august 2007 #10 Skrevet 10. august 2007 bare brukt libero her, stor fornøgd med dei.... så det blir det, og mesoft og våtservietter når vi er borte....sånn myk gass klut med vann hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå