Gjest Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 jeg skal på GU til uka!! gruer meg verre!! legen sa at det kanskje gikk bra! spurte hva han mente med det og da sa han at det kunne jo skje at jeg mistet mens han holdt på!!! jeg er redd!!! hva skjer på GU?? har aldri hatt det!!!! hva gjør de?? hva ser de etter??? jeg vet at han skal ta celleprøve,gjør det vondt? blør man da??
Dolly Duck Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Hvorfor skal du ha gu? Derso man har et normalt svangerskap er ikke dette nødvendig. Bare "gammeldagse" leger som praktiserer dette... De sjekker fargen på livmortappen og om den har trukket seg godt opp og er lukket. Og så kjenner han om livmor svarer til lengden på svangerskapet. Hvor langt er du kommet? =)
Dolly Duck Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 ps Celleprøve er ikke vondt, bare litt ubehagelig, men dette varierer fra person til person. Ikke noe å grue seg for. Noen får noen dråper blod i truseinnlegget etterpå. Men jeg trodde ikke noen tok denne prøven når man er gravid?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 sa han det?? alle gravide som er under 27 skal egentli ta celle prøve, og det kan hende en begynner å blø litt etter det, men det er IKKE vondt.. litt ubehagelig bare å ligge å sprike.. det er ikke vond med en sånn undersøkelse.. bare litt ubehagelig som sagt, ikke kvi deg.. og har ALDRI hørt at en kan miste når en tar gu.. så jeg syns du skal bare slappe av.. det er jo for barnet sin del at en tar slike undersøkelser.. lykke til:)
grivid m/nr.2 Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Det går helt sikkert bra :0) Siden du ikke har tatt celleprøve før, tar de det og noen andre småprøver. Det er IKKE vondt, og jeg har aldri blødd etterpå. (Har tatt celleprøve regelmessig). I tillegg skjekker han at livmormunnen er tett og at alt skjennes ut som det skal i hensyn til graviditeten. Du mister ikke babyen av den grunn, har aldri hørt om det... Det kommer til å gå kjempefint :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå