Gå til innhold

DRITTSEKK!!! (langt)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortalte faren min i går at jeg er gravid.. det første han sa var "skal du beholde det" denne komentaren slo meg i magen..

kan jo begynne med at mamma å pappa gikk fra hverande før de fikk meg. Mamma har aldri spurt han om noe å sakt at han får være så innkluderende som han selv vil.. han var litt intresert de første årene.. mamma har aldri sakt et stygt ord om pappa å jeg har aldri følt noe "savn" eller bært noe nag..

 

så i går da, fortalte jeg faren min og fikk denne komentaren..

deretter fikk jeg høre hvor tungt det var å ha et barn når man var ung og hvor utrolig ødelagt livet blir (han var selv 18),, hvor man må ta det med ro og deretter leve livet når man blir 30.. jeg og sambo har vært ilag i 4 år, men dette kom til å rakne å ende i skillsmisse om en 10 år, å da var det samme H*lvette igjenn..

videre "se hvordan det gikk med mora di og meg" de var ilag i et halt år kanskje.. og deretter "se på foreldrene til typen din" de har akkurat gått i fra hverandre etter 20års ekteskap!!! hvordan går det ann å være så korka????

 

jeg er så utrolig skuffa å sint på han!! han har ALDRI brydd seg før!!

er enig i at vi er unge,men alle andre vi har fortalt det til gleder seg, de ser at vi er ansvarlige å er litt "annerledes" en vanlige 18 og 20 åringer. vi er rolige og har levd "livet" og ingen av oss føler vi gir opp noe...

kanskje kommer dette igjenn om noen år, 5-10 år som han sa, men vil jo ikke sitte å vente på det.. får kanskje kommer det aødri!

 

siste replikken var når jeg gikk

"dette må dere prate ordentlig om"

det har vi gjort drittsekk!! åå jeg har så lyst å hyle!!

 

(godt å få det ut) =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff for en pappa du har, går jo ikke ann å si det til dattern sin "skal du beholde barnet"?

selv om det gikk dårlig med dine foreldre så trenger det ikke å gå dårlig med deg og sambo !

hva sier mamman din at du er gravid da??

men jeg må jo være enig at 18 år er veldig ungt å bli mamma, man er kanskje ikke ferdig med utdannelse osv.....

ønsker deg lykke til iallefall :)

 

Skrevet

mamma gleder seg masse=D

og skjønner at folk tenker på at det er tidlig, forstår jeg veldig godt får det er vi jo... men har pratet mye om det og dette er noe vi begge vil veldig...=)

Skrevet

Huffda, forstår godt at du blir sint og skuffet. Det var jo ikke den reaksjonen du håpte på. Syntes det var kjempeegoistisk og unødvendig av faren din å si slikt.. han skal jo være glad på deres vegne uansett hva han selv tenker. Jeg har lyst å si: drit i han, han er ikke verd ett øre akkurat nå... men jeg forstår jo at det er faren din og at det sårer deg. Ta det opp med han, om du vil og orker, fortell han at dette er noe dere vil og at det er sårende at han er så negativ. Neivel.. så klarte ikke han og moren din det.. men det er mange mange mange andre som klarer å holde sammen, og som lever lykkelig sammen resten av livet. Selvfølgelig er det opp og ned, men slik er det med det meste i livet :) Gir deg en kjempestor trøsteklem.. nyt graviditeten og gled deg til å få deg en liten pjokk å nyte hverdagen sammen med, det er helt fantastisk :)

Skrevet

takk for støtte=) men er nokk såm du sier, driter i han! trodde egentlig at han ikke skulle bry seg i det hele tatt,, men disse komentarene fikk bare meg til å føle meg mindre ønsket av han...=(

Skrevet

Ville bare gi deg en klem jeg...

 

Da jeg ble gravid denne gangen, var det første min mor sa; "kan du ikke ta en tablett eller no sånn at det forsvinner?"

Og jeg er 31 år!

 

...ikke nok med det. Ho fortsatte med at "jaja kan jo håpe at du mister denne gangen også da. Da ordner det jo seg selv" eller noe liknende, husker ikke ordrett (hadde da mista i uke 12, 4 mnd tidligere)....

Skrevet

fy flate... enkelte tenker ikke på andre en seg selv virker det som av å til..=(

Skrevet

jepp. Noen er litt "korttenkte" ja..... Men ikke rart man blir litt oppgitte og forbanna av og til.

Skrevet

Jeg kan skjønne at det er sårende å få slike kommentarer, det var utrolig klønete sagt.

 

Men på den annen side kan du jo se det slik at faren din unner deg et bedre liv en det han føler at han har hatt (inkludert et bedre forhold til barna sine). Han har opplevd det å bli far i ung alder som en byrde og han ønsker at hans datter skal slippe å angre på det samme.

 

Forsøk å la kommentarene prelle av, fortell gjerne faren din at han såret deg.

 

Lykke til

 

 

Skrevet

Heisann...

 

Gratulerer med spiren i magen din.

 

Dette går nok bare bra.

 

Ja, det var "litt" av en kommentar.....synes nesten han virka litt umoden....hi hi...

 

Bestevenninna mi var kun 17 da hun fikk sin første datter.....å hun har tatt utdannelse, giftet seg og fått 2 til etter det, har flott hus og er vedens beste mamma.

Alder har egentlig ikke så mye å si....det er kjærlighet og omsorg og at man er flink til å ta ansvar som har noe å si.

 

Lykke til videre.

Klem

Skrevet

Ja, det er da du bør svare at "ja, hva vet du om det å ha barn?" Siden han ikke var så interessert da du var liten.

 

Ikke hør på han.

Jeg skjønner godt at en sånn kommentar sårer. Har en svigermor som stikker sambo med hvor trasig og udugelig han var i barndommen og i ungdomstiden. Selv flyttet hun fra barna sine da de var små, og etter at faren deres døde, bodde de hos ene broren. (sambo og søsteren er "atpåklatter")

Ser hvor mye det sårer sambo.

Men vet ikke om hun faktisk skjønner hva hun gjør, og det er det ikke sikkert faren din gjør heller.

Sambo begynte å stikke tilbake med at "hva vet du om det?" etc. og etter det ble det bedre.

 

Lykke til.

Sånn er ikke noe morro.. Må vel bare prøve å overse litt.

*trøsteklem*

Skrevet

stakkars deg. jeg har også en far som ikk ehar brydd seg om meg opp gjennom livet. jeg har 3 brødre. 2 av dem er også hannes. han bryr seg mer om guttene sine enn meg. og jeg er eldst. er det fordi ejg er jente? det lurer jeg på.. jeg turte ikke si det til han at jeg er gravid. men til slutt måtte jeg det. mamma sa det til han mens jeg satt i bilen. og når mamma sa han skulle bli bestefar så sa han ingenting men begynte og snakke om den ene sønnen de har sammne. det gjorde jeg irritert. virket som om hanikke brydde seg. men noen dager senere sa han til meg. kommer dere til og klare dette da. du har jo en sykdom og.. men den sykdommen jeg har klarer jeg og håndtere så jeg ble skikkelig skuffet og lei meg. men nå har han sikkert tenkt seg om litt for nå tar han kontakt innimellom og spør hvordan det går ol. min bestemor, mora til pappa var også skeptisk på at jeg var gravid. jeg er jo litt kraftig og ho sa du ser jo nesten høygravid ut nå og du kommer til og sprekke og kommer ikke til og klare dette ol.. dette da hun til meg mens jeg var på jobb og hadde en del kunder.. mamma ringte senere og kjeftet på henne. jeg hørte ikke fra henne på en mnd, men plutselig ringte hjun og lurte på hvordan jeg har det og spurte om alt ho lurte på om meg og barnet.. og np ringer hun nesten annenhverdag for å høre hvordan det går. så folk kan forandre seg. menjeg lurer også på hvordan pappa kommer til og bli i forhold til meg og barnet. om han kommer til og bry seg eller bare la vær- jeg har jo flyttet til samboeren i nord. jeg kommer fra sør.. min kjære bodde et år i kragerø med meg før vi flyttet nordover til hans hjemme sted.så det kan jo hende din far forandrer mening etterhvert. det g¨år ann og håpe. kanskje han får tenkt seg ordentlig om.

Skrevet

 

 

Din far høres utrolig bitter, kynisk og egoistisk ut som kan si slik til sin datter....han burde heller ønsket deg alt det beste! folk er forskjellige...men han er jo selvsagt preget av eget liv og omgivelser!

 

DET vil dermed ikke si at det går samme vei for dere, en må tenke posititvt og ta en dag om gangen. Det gjelder jo alle forhold det, noen holder, andre sluttes av, men en kan ikke forhåndsdømme uansett...

 

Lykke til med graviditeten og forholdet:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...