Gå til innhold

Trening og vektøkning i svangerskapet


vann123

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med nummer 2, syv år etter førstemann. På de nesten åtte årene som har gått siden jeg ble gravid med nr. 1 har jeg lagt på meg omtrent 20 kg, ca 8 av dem er sunne kilo, resten er litt i overkant. Jeg har vært av og på motivert for å trene og spise sunt, men lurer på hvordan dette skal gå nå som jeg skal la en liten baby ha det bra i magen min samtidig som jeg (helst) ikke blir noe særlig større? Går det an å trene og spise sunt og gå "ned" i vekt selv om man er gravid, eller må jeg begynne helt på nytt med dette etter at babyen har kommet?

 

Jeg veier nå nesten 10 kilo mer enn jeg gjorde da jeg var høygravid med første, har veldig liten lyst å gå opp enda 10-15 kilo som jeg må streve med å få bort. Har lyst å drive pulstrening i hele svangerskapet, da vil jo pulsen gi meg signal om jeg trener for hardt eller passelig vel? Hvordan kan jeg øke treningsmengden når jeg er gravid, jeg hadde egentlig planer om å starte et 12-ukers treningsprogram (pulsprogram) nå til uka, graviditeten var planlagt, men vi hadde ikke regnet med å treffe på første forsøk :-)

 

Noen tips? Jeg vil gjerne høre fra dere som har trent dere "opp" i løpet av et svangerskap, hvordan gjør man det på best mulig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også interessert i dette. Er 8kg overvektig (i forhold til BMI), de hadde jeg tenkt til å bli kvitt i løpet av høsten dersom jeg ikke ble gravid, men det går jo ikke nå. Har trent masse det siste året og nå er jeg litt i tvil om hvor mye jeg skal legge meg på. Syklet for eksempel til jobben 2mil hver vei hver dag før, men nå har jeg lagt meg på annenhver dag, tør ikke mer. Kanskje det hadde gått helt fint, men jeg er ny på dette med å være gravid og vil jo ikke risikere noe. Jeg håper jeg kan klare å ikke gå opp så mye i løpet av svangerskapet, men det er kanskje ikke opp til meg å bestemme... Hvor mye har dere andre trent i tidligere svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...