Gjest Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 er bare 8 uker på vei... bør jeg ringe lege??? ble bitt i går da jeg var i skogen, fant den i dag på magen. Det var veldig liten. fjernet den og det er et lite rødt merke etter den... Er det farlig å være gravid og bli bitt av flått???
Venter på 3_de spire Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Vet ikke, men jeg hadde ringt legen. Bedre en gang for mye en en gang for lite.
Mamsen til Pjokken Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Fikk du med det lille hodet også ut? Hvis ikke fortsetter det å bore seg innover. Hvis du får en rød ring rundt bittet etterhvert, så bør du kontakte lege. Da kan det være at man bør få antibiotika. Dette sier de i hvertfall i barnehagen til pjokken
Tine79-FØDEKLAR Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Jeg har hatt to flått på meg i sommer. Fjernet de og tok på jodd etterpå. Etter noen timer kunne jeg ikke se hvor de hadde sittet, så jeg kontaktet ikke legen.. Men hvis du blir rød rund der den satt og du ser at det røde følger blodårene kan det være greit å kontakte legen.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Jeg ville kontaktet uansett da du er gravid. Det er berre å høre om det er noe som bør bli gjort
Krolla og Theodor Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Hodet fortsetter ikke å bore seg innover. Det viktigste er å få fjernet flåtten: Ikke farlig om det sitter litt igjen - det var noen man trodde tidligere. Du bør kontakte lege uansett når du blir bitt og særlig når du er gravid. Lykke til
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Jeg ble bitt av flått i sommer. Fjernet den bare jeg, og gjorde ikke noe mer med det;) Den hadde ikke sittet der lenge, og jeg fikk ut hele så... Man skal passe på at man ikke blir rød rundt bittet i etterkant. Da må man ringe legen!
~sjiraff~ Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Ta det med ro ) Flott er i de fleste tilfeller ikke farlig. Det er vel ca 20-30% av flåtten som har bolleria (??) smitten. Og får man fjernet flåtten før det har gått 1 døgn er sannsyneligheten for smitte svært liten. Følg med på bittstedet i ca 1 mnd fremover. Får du utslett rundt så tar du kontakt med lege umiddelbart, også hvis du føler deg uvel, som f.eks svimmel og kvalm eller får feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå