Mage Mi Sa Jo Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 det er ikke ofte jeg ber om hjelp, eller har vel ikke gjort det siden jeg flytta hjemmifra for 10 år siden men nå gjorde jeg det. og i dag kjøper vi et dusj kabinett. fikk låne 4000,- og har funnet et nytt et til den prisen som så greit ut. er litt letta nå. og så har jeg roa meg såpass at jeg nå har ener gi til å kansje se meg litt om etter alternativer. skal ikke bare ta det første jeg finner heller skal jo bruke det og. phu puster lettet ut og slapper litt av. godt jeg han se det festelige i hee situasjonen. knis. her har jeg sittig og leddd og grini i flere timer og til slutt fant jeg ut at jeg måtte spørre om hjelp av mamma, så fikk jeg ikke tak i henneog måtte ringe søsteren min i stedefor og der gråt jeg vel men jegveltet ut av meg hele historien men sjeg gråt tipper hun ikke skjønteen dritt a snakk om å bli helt ute å kjøre av et jævla dusj kabinett.
Gjest Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Så det blir et nytt et, dere gir opp det som mangla deler?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2007 nei egentlig ikke men når importøren ikke får tak i delene og han som har kjøpt opp konkursboet plutselig nekter å hjelpe oss for di snakket med han som hadde solgt oss dusjen og han fortalte hvor vi kunne finne delene, og beklaget det hele så fant dusten ut at han da ikke kunne selge oss et annet et som i grunnen var det han prøvde på. til en pris vi ikke kunne. så jeg fant dette på nettet i stedefor ogdet ser fint ut. http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=10736100&reference=0/107/361/00_1185908524400.jpg&adheading=Dusj+kabinett+superpris%2C+frakt+i+hele+Norge&sid=xz9aJK-KENB748364&adTypeId=67&WT.svl=Hovedbilde koster 4000,- og det får vi til å låne. så kjøper vi det, og prøver å finne en løsning med det andre etterpå vi kan ikke gå lenger uten dusj. og vi skal jo lage et bad til om et par år. hvor vei eventuelt kan bruke det hvis vi får tak i deler som passer.
RundLurt? Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Enn å låne penger av folk foreldre eller ei , etter at en er voksen?????? Jeg hadde heller flytta i telt!
Mage Mi Sa Jo Skrevet 10. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2007 mulig det men nå har ikke jeg lånt penger av noen som helst i ti år og nå sto jeg i beita, og har hatt det ganske jævlig for å si det slik og hun får i gjenn pengene sine i løpet av noen uker. og nei vi kunne ikke vente lenger vi har vært uten bad i snart 9 uker. fordi det gamle måtte rives og alt måtte skiftes ut. ogen hel haug av tingkom i veien. og da og skulle vente lenger orker vi ikke.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Dersom foreldrene dine ser deg og barna bo i telt så blir de sikkert stolte av dere som nekter å be om hjelp.... Hva er problemet med å låne penger av noen som har nok av dem så lenge man betaler tilbake ?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 10. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2007 mamma har ikke nok av penger bare så det er sakt men hun klarer å hjelpe meg og det betyr uendelig mye akkurat nå. og hun får tilbake og jeg vet også at hadd hun hatt råd hadde hun gitt meg dem ikke lånt meg dem.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Her har mamma såpass dårlig råd til tider at jeg har lånt henne penger. Man stiller opp for hverandre - det er en positiv ting og har ingenting med å klare seg selv å gjøre.....
RundLurt? Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Hørt om å spare? Låne i banken? Kutte ut andre ting for en periode for å få råd til det man ønsker seg? Hvis du har vært uten bad i 9 uker, klarer du vel alltids noen uker til! De dauva jo ikke før i tida uteen bad heller? Dere har vel innlagt vann og ovn, vaskemaskin?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 10. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2007 og til de som ikke har fått med seg hele historien, men som gidder å lese så er resten her. http://www.dinbaby.com/forum/thread/10044749
RundLurt? Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Lest den, og den forandrer ikke min mening!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 Så de som aldri låner er bedre mennesker - er det slik å forstå ? Regner med at du ikke trenger bankens hjelp heller....
Mage Mi Sa Jo Skrevet 10. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. august 2007 nei vel da får det være din mening.
RundLurt? Skrevet 10. august 2007 #14 Skrevet 10. august 2007 Jeg har vel for faan ikke sagt noe annet har jeg??????????
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #15 Skrevet 10. august 2007 Synes da vitterlig at de virker som fornuftige mennesker når man leser den historien. Å bo i telt fordi man har en lett forvridd oppfatning av stolthet må man kunne sette like stort spørsmålstegn ved...
Mage Mi Sa Jo Skrevet 10. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 10. august 2007 tusen takk men jeg velger å tro at rundlurt vil provossere. men for meg har problemet løst seg. heldigvis. men klart telt er jo koslig det med en på 9 mnd og en på 8 år. og huset er jo beboelig men vi mangler bad og det er ikke så gøy å stå på kjøkkenet og vaske seg hverdag. i kjøkkenvasken. og selv om jeg sier at vi kan betale tilbake pengene innefor kort tid er jo ikke det hele sanheten for hun skal ha beiset huset og i stedefor å betale noen andre for det så gjør vi det og får da betalingen på forskudd.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #18 Skrevet 10. august 2007 Å låne av banken er ikke akkurat det smarteste man gjør. RENTER er det noe som heter. Så har man snille forledre som har mulighet, selvfølgelig gjør man det. Man er da ikke dum heller.....
RundLurt? Skrevet 10. august 2007 #19 Skrevet 10. august 2007 Det er jo smartere å låne i banken, så sparer man pengene, rentene og rentrs rente på arven, klasker det inn på fond og er rik når man er gammel, må ikke ta alt på forskudd liksom! Ragna: Begrunn!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. august 2007 #20 Skrevet 10. august 2007 Jeg tror du er blitt RundLurt. Neste blir vel at du forteller at det er lønnsomt å ha lån for da får man fratrekk på skatten?
ragna Skrevet 11. august 2007 #21 Skrevet 11. august 2007 du begrunner det selv rundlurt, bare stikk motsatt av det som er fakta. eh, ta opp lån i banken; spare rentene?? kan jeg få mailadressen til den banken er du snill?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 11. august 2007 Forfatter #22 Skrevet 11. august 2007 hvis denne er siktet til meg så mener jeg ikke at man er noe bedre om man ikke låner. men jeg liker ikke å låne penger og liker best å klare meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå