Gjest Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Aller først; en eller annen vattnisse kopierte innlegget mitt om angst fra skravle, det skulle ikke ligge på krangle i det hele tatt. Om det hadde vært så enkelt som du skriver - innrette livet etter angsten, begynne å ha det bra NÅ etc - så hadde jeg vel bare gjort det! Og blitt ferdig med hele greia. Jeg jobber som en hest for å få livet mitt til å fungere på tross av den elendige starten jeg fikk. Barndommen min påvirker så mange felt av livet at det er umulig for meg å bare kaste det av meg og gå videre.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 "tenk positive tanker så går det over" "du er for negativt innstilt" "bestem deg for at i mogen skal alt bli bedre" typiske tips fra en som ikke forstår ;O)
Gjest Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Det er mange som selv syns det funker for dem å ha et beinhardt skall og en veldig "ferdig-med-det"-innstilling til alt vondt som hender. Kanskje funker det veldig bra også, hva vet jeg? Men for meg funker det IKKE. Jeg har vært beinhard og følelsesløs i 20 år, som et forsvar mot hva som hadde hendt meg. Det var ikke før jeg som 24åring begynte å ta tak i tingene at det ble litt bedre. Jeg må pent leve med at ting har skjedd, men jeg jobber med ettervirkningene så at det ikke skal lamme meg - slik det til tider gjør.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 I mange år stengte jeg alt ute, både barndom og mitt tidligere forhold. Så møtte jeg manne nmin og da kom alt for en dag da jeg endelig følte meg trygg. Det var klin umulig for meg å bare "gå videre" - Tror ikke alle ser det helt. Jeg er også som deg, ufør - og jeg får ofte høre jeg er lat osv. Men hva skal jeg gjøre.. jeg er jo ikke frisk, man bare ser ikke at jeg er syk.