ano`num *17.03.10* Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Er det foreldrene, barnet eller hele familien? Fikk invitasjon hvor hele familien inviterte nå... "Søsken, dåpsbarn, mor og far har glede av å invitere ________ til" Men er det ikke bare "mor og far har gleden....." egentlig?
prøvekluten+3små Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 det mest vanlige er nå mamman og pappan til barnet da..hehhe,den over var en smule dryg da:D
pandabjørn Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 trodde det var bare foreldrene til dåpsbarnet som inviterte til dåpen.. det gjorde vi til Sanders dåp virkelig litt snodig om man skal ha med søsken til dåpsbarnet i invitasjonen...det får holde at foreldrene inviterer ikke hele familien.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Hehe.. Eller hva med å skrive Vi har gleden av å invitere ______ til Barnetsnavn´s barnedåp. ...... Også signere med navnene til mor og far
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2007 Da var ikke jeg helt på jordet. Fikk nesten følelsen av å være litt stiv i kantene. Queen of the road; det er jo fortsatt mor & far som inviterer. Bare en annen vri på formuleringen. Det blir vell vi som foreldre som velger å døpe barnet, og dermed vi som inviterer? Enn konfirmasjonen? For å dra det litt på kanten... Der har jeg sett at foreldrene inviterer til datter/sønns konfirmasjon, og en sjelden gang at ungdommen inviterer til sin egen. Hva er egentlig det "riktige" der? På en måte blir det jo fortsatt vi som foreldre som inviterer, mens det er ungdommens valg??!
prøvekluten+3små Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 jeg vil si det rette er at det er foreldrene som inviterer til...det er jo vi som lager og betaler festen som holdes FOR barnet/ungdommen
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Ja, er fortsatt foreldrene som inviterer. syns bare det klinger bedre om det er formulert slik, men det er jo hvert sitt valg der også. Mener også det er foreldrene som inviterer til konfirmasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå