06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Hei hei. Grunnen til at jeg tar kontakt med deg er at jeg såg deg inne på linken hvor mye har du lagt på deg.. Der leste jeg hva du hadde skrevet og var akkurat som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg har også lavt blodtrykk og lavt stoffskifte. Og som du sier så la jeg på meg mye før. Mens dette svangerskapet har jeg liten vekt økning.enda,hehe. Noe som egentlig er digg..Og jeg spiser chips når jeg føler for det og drikker endel sukkerfri brus. Jeg har ikke fått pratet med noen andre som har det samme "plagene" som vi har før jeg såg deg nå jeg lurer litt på hva du mener med lavt blodtrykk?Sist jeg var på kontroll hadde jeg 90/50 og legen sier at blodtrykket mitt er flott og fint.Men jeg trodde nå selv at dette er lavt. Men så kom jeg til å tenke på at det kan jo ha med stoffskifte å gjøre.Jeg vet at jeg normalt ligger litt under gjennomsnittet.ligger på enn 100/ 60, av og til 1007 65 osv. Hvordan har du det? Vet du om det er normalt å ligge litt lavere når en har stoffskiftetsykdom? Hadde vært hyggeligt om du hadde hatt tid til å svare:)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 10. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 10. august 2007 *dytter* litt:)
Fru Lillamum Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Hei Venternr2 Mitt blodtrykk ved siste måling var vel 90/60 noe som min lege sier er lavt. Jeg har hele tiden hatt et veldig bra blodtrykk. 115/80 selv med stoffskiftet mitt. Har økt dosa mi ca 30% når jeg ble gravid. gått ned litt nå etter 5 mnd da han selv produserer tyroxin. Vet ikke hva som er normalt når man har stoffskiftet jeg .er vel litt forskjellig fra person til person. Har du vært innom sonjas stoffskifteforum? http://www.xlpluss.no/thyroforum/index.php?sid=a545f5b9512a03af58b5e16c57136817 Der er det et eget forum for gravide. Bra side. i natt hadde jeg en blødning og var på akutten. var hjemme kl 0230. kjempetrøtt og en smule lettere enn jeg var når jeg dro ned. De trodde nok det bare var en blodåre som hadde sprukket. Har ikke blødd siden. håper du ble *litt* klokere Gry75
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 Takk for svaret. Håper alt står bra til med dere. Er ikke noe kjekt å oppleve det du nå har gjort. Jeg skal inn å se på siden du har anbefalt meg:) Kanskje jeg skal vurdere å spørre legen om hvorfor han mener at det blodtrykket jeg har e bra, mens et legen din sier er jo helt noe annet.. God helg.
elimor Skrevet 14. august 2007 #5 Skrevet 14. august 2007 Jeg har også lavt blodtrykk. Ved 8-12 uker ble det målt til 90/60 og nå ved 24 uker er det 80/50. Ifølge legen min er dette veldig lavt, men ikke noe farlig. Det som kan skje er at man lett blir svimmel når man reiser seg fort opp. Jeg har også hørt at det er lettere å få hodepine ved lavt blodtrykk, men har ikke vært plaget av det i det siste. Det rådet jeg fikk fra legen var å drikke mye vann, og å passe på å ikke reise meg for fort. Jeg har også lest at det skal hjelpe å spise lakris, noe som kan forklare hvorfor jeg har hatt veldig lyst på lakrissnop i dette svangerskapet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå