Gå til innhold

Symfysemål i uke 40/41?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag. Er 5 dager på overtid, men alt var veldig bra. Blodtrykk var 122/68, HB på 10,1 og ingenting i urinen. Babyen sitt hjerte slo i 150, så alt tydet på at junior har det bra! Har fått overtidstime på sykehuset på Onsdag om det ikke skjer noe innen den tid.... Er veldig beroliget nå, altså. Alltid deilig å høre det lille hjertet hans:)

Symfysemålet var 35, akkurat på streken. Hvor ligger dere rundt termin? Kan dette egentlig si noe om babyens størrelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også 5 dager over i dag. (termin05.08)

Har begynnende sv.skapsforgiftning, men ellers er alt bra med meg og lille.

Sv.skapsforgiftningen er ikke farlig, rekker ikke utvikle seg før jeg evt. settes i gang uansett.

Mitt SF-mål har sunket de to siste gangen jeg har vært på kontroll, lå over den røde streken før, men nå (uke 41) ligger jeg på 34 cm, dvs litt under.

Dette er fordi babyen har sunket lenger ned i bekkenet, og helt normalt.

Tror ikke det har så mye å si for str. på babyen. var på sykehuset og tok UL i går, og hun sa at det ikke var noen liten gutt der inne, men at han heller ikke er megstor. hva nå enn det betyr..

Jeg har time for overtidskontroll 17. august.

Men på Sv.skapsforg. skal jeg inn på mandag igjen.

Skrevet

jeg lå på 36cm men fikk en liten gutt på bare 2890

Skrevet

Sf-målet mitt lå på 35 de tre siste kontrollene - dvs i uke 38-39-40 (hun kom tre dager etter termin) - hun var da 3350g og 51 cm.

Med storebroren vokste sf-målet de siste kontrollene og endte opp på 36,4 noen dager etter termin. Han var 3770g og 51 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...