Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 og jeg må komme tilbake i morgen. Selv om babyen har det bra nå ser mine blodprøver litt dårlig. De vil ta nye i morgen tidlig for å utelukke svangerskapsforgiftning Jeg er 27+4 og er livredd
Belladonna med to gutter Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Huff da...håper det går bra med deg imorgen. Vet du hvilke blodprøver det var, og hva som ikke var så bra? Lykke til
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Oi da... Jaja.. Men bra de følger deg opp. Så det går nok bra skal du se. Men la oss høre hvordan det går da. Lykke til med prøvene.
Gjest Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Jeg forstår godt at det er engstelig, men dette kan gå helt fint. Det er veldig bra du er i kontakt med sykhuset, de vil gjøre det de kan for å hjelpe deg og barnet. Jeg har lest at hvis svangerskapsforgiftning oppdages og behandles tidlig, er det liten risiko for mor og barn.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 10. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2007 jordmor snakket med at blodlegmet ikke var bra, ikke skjønte jeg heller. Når hun sa at noe ikke var bra hørte jeg ikke godt etter Får vel holde ut til i morgen
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 11. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2007 Var på sykehuset i dag og tok blodprøver kl 10. De på labben sa at det tar ca 3 timer før svarene kommer. Jordmor sa at jeg har veldig lave blodplater og fare for svangerskapsforgiftning. Jeg venter en time til så ringer jeg føden og etterlyser svar på prøver. Jeg spurte de om de kunne ringe uansett svar og de har lovet å gjøre det.
Amanda- Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 uff.. håper det går bra med dere begge. jeg vet ikke hva jeg hadde gjort..*klem* og lykke til...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 Lykke til. Oppdater oss da. Klem
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 11. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2007 Da har jeg ringt nå. Svarene er de samme som i går og legen på sykehuset vil ha meg til ny sjekk tildlig på mandag. Siden blodtrykket er fint så tar de ikke nye prøver før mandag. Så når er jeg like langt, har bare en hel helg til å bekymre meg. Ufffff dette sliter meg psykisk noe forferdelig.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 11. august 2007 #12 Skrevet 11. august 2007 Huff. skjønner godt at du er bekymret. Men siden legen ikke gjør noe nå i helgen, så er det sikkert ikke sånn kjempe dramatisk, så du får vel bare prøve å la være å tenke så mye på det.. Men at det er vanskelig skjønner jeg godt. Håper du klarer å slå deg til ro i helgen. Det går nok bra skal du se.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. august 2007 #13 Skrevet 11. august 2007 Jeg hadde alvorlig grad av sv.skapsforgiftning i mitt forrige svangerskap, og som en over her skriver går det i de aller fleste tilfeller kjempebra når det oppdages så tidlig:-) Du kommer til å bli nøye overvåket fremover nå og er helt sikkert i de beste hender. Det begynte på meg i uke 30 og i uke 38 ble jeg indusert og til verden kom det en perfekt gutt:-) Ikke bekymre deg, det går helt sikkert fint med deg også!
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 11. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 11. august 2007 Det var faktisk trøstende ord Det jeg er bekymret over er at jeg er bare 27+5 uker på vei og livredd for å føde så tidlig. Men siden blodtrykke og urin var fin så slapper jeg litt mer av. Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å slutte å stresse og slappe av inntil videre.
Athravil Skrevet 11. august 2007 #15 Skrevet 11. august 2007 "Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å slutte å stresse og slappe av inntil videre." Det hjelper nok ikke å stresse nei, så man må bare tenke positive tanker og stole på at legene følger deg grundig opp (og det ser det jo også ut til at de gjør!). Kanskje du kan be om en samtale hvor du får fyldig informasjon om hva som vil skje fremover? F.eks en plan om når du skal inn til nye prøver i stedet for "gang til gang" basert på resultatet, dette er vel og merke basert på at prøveresultatene holder seg stabile, skjer det endringer må man kanskje inn oftere?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. august 2007 #16 Skrevet 11. august 2007 Du kan være sikker på at de drøyer så lenge som mulig før de evt setter deg i gang, men samtidig tar de ingen sjanser. Jeg var f.eks annenhver dag hos legen fra uke 33 eller noe sånt for å måle bt, protein i urin og ødemer. Da verdiene var ganske høy ble jeg innlagt på observasjonspost for gravide. Der lå jeg i 5 dager, med blodtrykksmålinger, måling av fosteraktivitet, ultralyd av blodgjennomstrømning fra meg til foster osv før de satt meg i gang 12 dager før termin. 10 dager før termin ble han født, så de var veldig restrektiv med å slippe han ut før de måtte, men som sagt jeg var veldig nøye overvåket hele tiden og det hele føltes veldig trygt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå