Gå til innhold

underlivsplager - hvilken såpe er best??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så plaget med soppinfeksjoner, spesielt nå i svangerskapet.

Noen som vet hvilken underlivssåpe som er best. Lactacyd, SebaMed, Dr.Greve ???

Alle såpene skriver at de er kjempebra men de inneholder jo alle sammen ulike ph-verdier. Og hvilke verdier er det som er best??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er Dr.Greve den eneste som fungerer. Før jeg begynnte med den så hadde jeg svært ofte sopp,men etter jeg begynnte med den har jeg kun hatt sopp 2 ganger på over 2 år.

Skrevet

På apoteket får du ein som hetter VIVAG. Denne fås og som vaginal tab... Men det trenger du bare etter du har hatt soppkur der nede. Såpa kan du bruke alltid. Denne inneheld melkesyre, som holder sopp borte. Eg har selv store problem med dårlig melkesyre, og får derfor ofte sopp. Prøvde denne såpa, og den fungerte godt den... Er jo litt dyrere enn dei du får på daglegvare butikken, men virker mye bedre og! Så er du plaga av tilbake vendende sopp, så vil eg så absolutt anbefale denne.

Skrevet

Rett ph i underlivet er 3,5.

Skrevet

Legen min anbefalte meg å blande vanlig eddik med vann å skyle med. Har ikke fått prøvd enda da... Var visst et gammelt kjerringråd...

Skrevet

Jeg har også vært svært plaget med soppinfeksjoner de siste årene, mye pga at jeg har gått så ofte på antobiotikakurer. Jeg har selv prøvd ut VIVAG kapslene som ble nevnt over her, og såpen. Det finnes også olje i samme serie som skal smøres på etter vask, som ikke skal skylles vekk. Dette har hjulpet meg mye.

Det skader heller ikke å la vær å bruke såpe i underlivet hver gang du dusjer. Det holder egentlig i massevis å kun skylle med varmt vann, selvom dette kan høres ekkelt ut. Har fått dette i tips både fra lege og JM. Og det ser ut som det har en effekt :-) Jeg bruker kun såpe annenhver dag, og smører med med oljen i etterkant. Har i dette svangerskapet kun blitt angrepet av soppinfeksjon en gang :-)

Du finner fort ut hva som passer/hjelper deg :-) Lykke til!

Skrevet

Dersom det er sopp som er problemet ditt er vel det beste å vaske UTEN såpe. Bare skylle godt med varmt vatn 1-2 gongar for dagen. Sove uten truse, ikkje bruke stramt undertøy/bukse på dagtid. Bare bruk undertøy i bomull. Soppen er glad i truseinnlegg, så dropp det - bytt heller truse ofte.

Dette har i alle fall hjelpt meg :o)

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med sopp under svangerskapet. Spesielt etter sex. Men etter jeg kjøpte Dr Greve har jeg ikke hatt sopp en eneste gang. Utrolig deilig.

Skrevet

Tusen takk for mange svar. Jeg skal prøve ut DrGreve eller Vivag. Ranveig du tipser om å ikke bruke truseinnlegg. Det høres kjempefornuftig ut, men jeg kan ikke være foruten. Etter forrige fødsel for snart 2 år siden har jeg vært plaget med at jeg lekker litt + at jeg bestandig har så utrolig mye utflod så jeg er nødt til å bruke truseinnlegg.

Kan man bruke Vivag kapsler i graviditeten???. Jeg var på apoteket og fikk anbefalt Canesten???

Skrevet

Jeg har begynt å bruke VIVAG, den er veldig god. Har også brukt melkesyrekapslene, og ble bedre av disse... har vært plaget med kløe o.l. Men de vil jo bare hjlpe for å forebygge soppinfeksjon i skjeden, dersom man har en soppinfeksjon, så er det canesten som dreper soppen. ViVagen hjelper bare til å holde en ph i underlivet på et nivå hvor soppen ikke vil formere seg, og den samme effekten har jo ViVag såpen.

Skrevet

ikke bruk såpe,kun vann. skal du absolutt bruke det,så bruk lactacyd:) å vask kun utsiden. har vært myyyyye plaget selv,men ved såpe slutt ble jeg bra igjen:)

Skrevet

Hei, jeg har også vært mye plaget med sopp og merker jeg ønsker bare å vaske der nede hele tiden når det står på. Noe som virkelig har hjulpet meg er Havalgstväl fra Maria Entrich, koster 200,- på helsekosten, men du har den lenge. Denne innholder olje, så den smører litt også. Veldig mild og god, så jeg kan bruke den i ansiktet også. Består av bare naturlige stoffer, så fra boden begynte å bli glad i å drikke badevannet :-(, har jeg brukt den på han også!!!

Skrevet

Jeg har vært MYE plaget med soppinfeksjon både før og i svangerskapet. Det hjalp verken med lactacyd eller Dr. Greve, men for tre-fire mnd siden prøvde jeg babyolje og har ikke vært plaget siden! Bare et tips, for det er nok forskjellig hva som virker på hver enkelt.

Skrevet

Viss du ikkje kan "leve" uten truseinnlegg, kan det vere eit alternativ å klippe opp nokre bomullsklutar du kan bruke, og så heller skifte når du kjenner at du har lekka litt? Eg har "alltid" hatt problem med utslett når eg har brukt vanlege bind og sånn (ikkje sopp, rett og slett bleieutslett), så eg begynte å bruke tøybind. Forskjellen er enorm :o)

Skrevet

Ser det er en som tipser om å klippe istykker tøy filler å bruke som truseinlegg, det går også å få kjøpt stoffbind.

Jeg liker best å ikke bruke så mye såpe. Jeg barberer meg ikke, men pleier å klippe litt så det ikke er alt for lange hår.

Nå i svangerskapet vasker jeg meg ofte med klut eller jeg skyller med dusjen. da blir jeg rein flere ganger om dagen. Og så anbefales jo yoghurt, cultura osv for å behandle sopp fra insiden

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor å vaske meg med olje til dagli,og bare av og til med såpe.Begynte å vaske meg med babyolje,å da forsvant soppinfeksjon.har en venninne som også har vært veldig plaget med soppinfeksjon både før og under svangerskapet,og hun har prøvd alt av tabletter å kremer å forskjellige såper..men da hun begynte vaske seg med babyolje har hun ikke vært plaget med sopp i det hele tatt

Skrevet

var hos legen i dag med sopp. Hun sa at en IKKE skal bruke såpe. Jeg har brukt intimvask...Legen sa at om jeg brukte det ødela det produksjon en eller annen bakteriegreie...som førte til mer sopp...! Bruk KUN vann. Finnes også en antibiotika kur vi som er gravid kan ta.

Skrevet

Ser mange anbefaler å smøre med olje etter vask. Det høres kjemperart ut og jeg skjønner ikke hvorfor det skal hjelpe. Men jeg er åpen for alle forslag og skal prøve å smøre på babyolje og se hvordan det går.

Igjen tusen takk for så mange svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...