Kjærlighet <3 Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Det er et visst timeantall.... regnes det fra du har et viss antall cm? Eller fra første rie? F.eks min første fødsel tok 4 timer fra første rie, halvannen time fra 6 cm.. Min andre tok halvannen time totalt.. Kalles dette styrtfødsel? Et annet eks... En dame har rier i ti timer fram til 4-5 cm, etter dette tar det tre timer til babyen er ute... Vil dette bli kalt en styrtfødsel??? Nyskjerrig! :-)
Anonymmmmm Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 At det tar 2 timer eller mindre fra første ri
Kjærlighet <3 Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2007 Var noe sånn jeg og mente å ha hørt.... men så var det en annen som sa at hun bare styrt fødsel siden det bare tok 3 timer fra ca 5 cm...
gledeseg:) Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Hmm, jeg fikk høre på sykehuset at jeg hadde hatt en styrtfødsel fordi det gikk 20min fra 3cm til gutten var ute... Fra riene startet gikk det 7,5t til alt var over..
alenemamman til lille Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 fem timer med føste og 3 timer med andremann... fra fødselen er i gang..
Sånn kan det gå Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 5 av mine fødsler har vart kortere enn 2 timer fra start til slutt,men hadde ikke noen "styrtfølelse"ved noen av dem.
Kjærlighet <3 Skrevet 10. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2007 Haddde heller ingen "styrtfølelse" ved min andre fødsel (halvannen time)...Men fort gikk det og intenst var det og ! :-)
mammaen til G & A Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Eneste jeg kan si er at snuppa mi var visst en styrtfoedsel. Jeg hadde vaert innlagt med rier i et par uker (hadde 4cm aapning i uke 34), saa jeg var allerede paa sykehuset. Men fra vannet gikk til snuppa var ute saa var det under en halvtime.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Å føde på en gressplen rett utenfor sykehuset, fordi du ikke rekker inn til føden.
Nina76. Skrevet 10. august 2007 #10 Skrevet 10. august 2007 Hmm. Det er mok litt delte meninger ute og går. Jeg vil ikke kalld det en styrtfødsel om det tar 3 timer fra 6 cm og til ungen er født. Det er vel ganske normalt det. Jeg gikk 11 timer i fødsel, men fra vannet gikk var hun ute iløpet 15-20 minutter. Jeg syns ikke det kvalifiserer til styrtfødsel akkurat. Noen har jo vannavgang før første rie, og noen ikke i det hele tatt før ungen er på tur ut. Jeg har også hørt at det regnes som styrtfødsel dersom det er mindre nn to timer fra første rie og til ungen er ute. Men vet ikke helt?
Sånn kan det gå Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Trenger ikke være noen styrtfødsel av den grunn. Det kan jo like godt være et resultat av at men har drøyd for lenge med å dra til sykehuset, eller at man har lang vei til sykehuset f.eks.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 Jeg ble født på en halvtime fra første rie jeg! Det må vel være styrtfødsel?? Pappa var å hentet naboen når de skjønte de ikke kom til å rekke sykehuset og mens han var der så kom jeg til verden i sengen til storebror hvor mamma hadde fått lagt seg ned. Nabodama holdt på å besvime når hun kom og det alt var over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå