Meg og bøllegutta!! Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Lillebror på 6 mnd var med da jeg kjørte storebror i barnehagen idag. Det var tid for dagen første lur så jeg regnet med at han kom til å sovne. Han var i ferd med å sovne idet jeg stoppet bilen og begynte derfor å sutre. Gikk å skulle ta han med ut i setet sitt. Det så ut som om han var i overgangen mellom søvn og våken tilstand..... Så begynte armene hans å sitre mens han holdt dem liksom litt fremfor seg.... Så ut som om han glemte å puste noe sek og ble lit blek.... Så våknet han helt opp og var blid og fornøyd.... det var ikke kramper, men sitringer..... Jeg syns det var ekkelt og kjørte rett til legen som henviste oss videre til barnelegene på sykhuset.... Hun var sikker på at det ikke var noe , men torte ikke ta en avgjørelse da hun ikke så sitringene og ikke helt forstod min forklaring.......... Så nå sitter jeg her og tenker det verste som svulst på hjernen, epilepsi osv osv......... Er det noen som har opplevd slike sitringer når de er i overgangen søvn/ våken tilstand..........
Gjest Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Ja, den beskrivelsen av sitring i overgangen mellom søvn og våken tilstand kjenner jeg igjen. Det skjer av og til med gullet, husker ikke om jeg la særlig merke til det da hun var så liten som din gutt er nå, men nå er hun 2 år og 3 mnd, og det skjer av og til og har gjort det minst et år. Fullstendig ufarlig, tror jeg, jeg tror rett og slett det bare er sånn overgangen mellom søvn og våken kan være for noen barn. Btw, så er jeg litt merkelig i den overgangen sjøl, også..... :-)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2007 Godt å høre at det er normalt. Akkurat nå er jeg bare kvalm og kjemperedd for den lille klumpen min........ Jeg blir så lett redd når det gjelder sykdom og egne barn!!
Gjest Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Dette høres ut som myklone rykninger, umodne rykninger hos babyer. Dette er helt ufarlig og de vokser det av seg, min minste hadde mye av det og ble utredet på nyfødt avdelingen hvor de sa at dette var helt ufarlig og relativt vanlig.
fleXibel Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Veslajenta mi pleide å sitre/små riste mellom søvn og våken tilstand.. særlig hvis hun kanskje skvatt litt eller ble vekt litt brått... har gitt seg etterhvert..
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Dette er et kjent fenomen og jeg støtter de som har skrevet over her. Alt er nok i skjønneste orden. Jenta mi fikk også det her om dagen.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 10. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2007 Takk for beroligende svar : ) Alt er nok i orden, men jeg klarer alltdi å bekymre med allikevel....... Det er vel sånn det er å være mamma!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå