Gå til innhold

Ang trøtthet og jernmangel.... TRENGER RÅD! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge må man egentlig gå på jern før det begynner å fungere??? Har gått på tabletter i vel 2 mnd og er like trøtt... Er det vanlig å føle seg så slapp?

Kjenner jeg har lyst å bare lukke øynene å sovne her jeg sitter... Slik er jeg hele dagen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke sikkert du tar opp jern. Mange av jernpreparatene på markedet er ikke så enkle for kroppen å ta opp. Hva bruker du? Du har fått konstatert jernmangel? Jeg har god erfaring med Floradix, ikke fordi den inneholder så mye jern, men den tas godt opp av de fleste. Du kan prøve floradix en uke for å se, ta et målebeger et par ganger om dagen, en stund før mat (30 min.), få rørt litt på skrotten disse 30 min., funket som bare det på meg. Gode tanker

Skrevet

Ja jeg har tatt prøver hos lege, og konsatert jernmangel men ikke direkte anemi.

Brukte første noen dårlige fra butikken, men da de gav meg hard mage så gikk jeg over til Amino-jern fra helskosten.

Hvor får jeg kjøpt Floradix? Pris?

Og er symtomene mine vanlige? Er bekymret :(

Skrevet

jeg fikk knallbra råd av jm før hjemreise fra barsel. jeg hadde lav hemoglobin og dårlig jernlager. hun ba meg ta floradix om morgen (koster ca 80,-) og tablett om kveld. Floradixen hjelper raskt mot lav hemoglobin fortalte hun, mens tablettene tok jernlageret raskere. Du kan for eksempel ha ok hemoglobin, men likevel være slapp pga lavt jernlager. For meg gikk det kanskje 10-12 uker før jeg følte meg helt bra igjen (men jeg var jo sliten pga svangerskap og fødsel, ikke bare pga blodet).

Skrevet

Glemte å si at du får Floradix på mange vanlige butikker og apotek :)

Skrevet

Tusen takk for råd :) Skal kjøpe det med en gang!!

Skrevet

Forresten, kan man ta dette i tillegg til tabletten? Hva visst jeg får for "mye" Det er ikke heldig det heller.....

Skrevet

nei, ikke bra med for mye. jern er giftig for kroppen hvis du får i deg for mye. floradix kan du ta to ganger om dagen, og jeg kombinerte med tabletter som skulle tas to stk av om dagen. for å ikke få for mye tok jeg en dose floradix (= halv dagsdose) og en tablett (= halv dagsdose)

=)

Skrevet

Ok... så da er det greit? he,he.... Skal til lege på tirsdag uansett så.

Skrevet

da er det greit :) men hør med legen din, legen min sjekket blant annet stoffskiftet i tilfelle det var det som gjorde meg slapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...