Gå til innhold

hvordan er det egentlig med to tett???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de er skikkelig tette...sånn ca 18 månder mellom dem.. Er det veldig tøft??HAr så lyst på ei ny spire!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Mine gutter er det 1 år og 13 dager mellom. Det kan til tider være slitsomt. Jeg har vært veldig nøye med rutiner og struktur, både med legging (kveld og dupper på dagen), når vi spiser, bader osv. Høres kanskje fælt ut, men jeg har vært veldig mye alene med mine to siden pappa'n jobber borte hele uka.Jeg angrer ikke på at de er så tette. Nå er de blitt tre og to år og leker kjempe fint sammen. De passer på hverandre og liker å vite hvor den andre er til en hver tid. Vi venter et nytt barn i jan. og gutta gleder seg til å få en baby. Jeg har ingen negative opplevelser med to tette. For oss har det vært veldig fint Lykke til!!!

Skrevet

hørtes jo kjempe lurt ut å ha rutiner på tingene =)

har tenkt å kjøpe meg bæresjal da, sikkert lurt , så kan jeg leke med storesøster mens den lille er med =)

Skrevet

Det er super koselig:)

Har en gutt på snart 2 år og ei jente på snart 6 mnd. Det er 17 mnd mellom og det går bedre og bedre.

De har allerede utrolig stor glede av hverandre. Lillesøster skrattler bare han nærmer seg. Ingen får henne til å le som han.

Selvfølgelig kan det være utrolig slitsomt, men jeg er også litt opptatt av rutiner. Begge er i seng og sover til kl.20 og det er godt.

Da kan du velge å legge deg tidlig selv eller ha litt voksentid:)

Jeg angrer ikke et sekund og ville gjort det igjen. Men jeg har barnehageplass 3 dager i uka til eldstemann od DET er fantastisk fint. Han får både mye tid med oss men også være litt borte og leke.

Anbefales.

Skrevet

Nå har jeg bare drøye to måneders erfaring med dette! Men, jeg synes det nesten er lettvinnere å ha disse to enn bare en synes jeg... Storesøster forguder lillebror, og lillebror er bare fornøyelig. Vi sover bra om nettene og virkelig koser oss om dagene! Står opp med barna i 09 tiden, lillebror bruker å spise i 04 og 08 tiden. Vi står opp, spiser frokost også bruker vi å gå ut om vi ikke har andre planer. Spiser lunsj i 12 tiden og etter det legger storesøster seg. så er det 2-3 timer med alenetid med lillebror. I 16 tiden spiser vi middag, pappaen bruker å komme hjem i 15.30-16 tiden. Om ettermiddagene bruker vi å finne på noe sprell, lekeplass, møte noen andre barn, handle, svømme, dra på lekeland eller annet. Storesøster bruker å legge seg i 21 tiden. Lillebror bruker å ta kvelden i 22-23 tiden!

• 2 uker senere...
Skrevet

Lurt at du tenker på bæresjal, for meg har det vært redningen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Nå har jeg en Mei Tai også, men synes personlig bæresjal er best i begynnelsen. Kjøp gjerne et elastisk sjal, er lettest å lære seg og fint de første månedene til babyen blir tyngre, da kan du oppleve at det "siger" litt og du kan vurdere et vevd sjal. Du finner info på tettinntil.no.

Er 15 mndr mellom mine, og selv om det er hektisk trives jeg veldig godt med det. Nå er minstejenta 3 mndr og merker allerede at det går lettere. Hadde jeg bare hatt noen ekstra armer ville jeg nok begynt å tenke på nr 3 allerede :) Men altså, det er hektisk, det må man være klar over, men så lenge man går inn i det med åpne øyne, går det flott!

Skrevet

Jeg har ikke fått nr to enda (max 8 uker sier jordmor...), men mine blir det 19 mnd mellom. Jeg føler dessverre at jeg ikke strekker til allerede pga et litt slitsomt svangerskap. Det er ikke kjekt å ikke ha overskudd til å gi det man vil til det lille barnet.

Hvis du har lette svangerskap er det jo mye greiere. :)

Uansett lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...