Huleboer2 Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Lillegutten vår på 4 år har bestandig vært en rolig og beskjeden unge. Slik har han vært i bhg siden dag 1 (begynner på 3.høsten i bhg nå), og han trekker seg unna konflikter med andre unger. Han har aldri grått når vi har gått fra han, selv om han ikke alltid er like høy i hatten. Nå har han begynt på avd for de største barna etter en lang sommerferie. Der jobber den en dame som er skikkelig uprofesjonell. Hun kjefter på de ungene som hele tiden gjør noe sprell (og det er mange), og de som ikke gjør så mye galt får null oppmerksomhet. Hun kjefter og kakler i ett sett, og jeg merker på gutten vår at han er usikker i bhg nå. I dag begynte han å strigråte når jeg skulle gå, og den bhg-ansatte jeg nevnte over skulle til å dra han ut av armene mine for at de skulle vinke i vinduet. Vet at jeg sikkert bare skulle ha gått, men i stedet ble jeg der litt til. Klarte ikke å gå fra gutten min som virket redd. Nå føler jeg at hele bhg bare er no dritt for vår del = oppbevaringsplass!. Jeg går hjemme, men hensikten med plass i bhg er jo at han skal ha kontakt med andre barn. Nå har jeg mest lyst til å reise å hente han.. Blir så oppgitt over at de andre ungene (som stort sett er gutter) er så frempå, mens gutten min blir nesten usynlig. Dette ble rotete, men håper dere skjønner hva jeg mener. Har dere noen råd og erfaringer?
Skravlemamman Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Ville tatt det opp med den pedagogisk ansvarlige på avdelingen, dette går jo ikke an!!!! Lykke til...........:-)
Huleboer2 Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2007 Takk! Noen flere som har råd????
Huleboer2 Skrevet 10. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2007 trenger desperat råd etter hva jeg kan gjøre for at poden skal bli litt mindre beskjeden i bhg!!!!
Kristine :-) Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Snakk med pedagogisk leder eller styrer hvis nødvendig. Kanskje en lekegruppe hadde vært noe for han?
Papira Mou Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Nå har jeg svart på andre innlegget ditt også, men her forklarer du jo mer... Jeg er selv utdannet førskolelærer, men jobber som støttepedagog. Du må ta kontakt med ped-leder ell avd leder på hans avd. Det er ikke riktig at du eller han skal ha det slik, det finnes løsninger. Som f.eks. lekegrupper. Et mål kan også være å heve hans status i gruppen. Be om en foreldresamtale snarest!
NoDoubt Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Bytt barnehage!!!!!!!!!!!!!!!!! Eldste jenta vår er som gutten din. Er sjenert og gjør ikke så mye av seg. Hun har gått i 1 barnehage i over 1 år nå. Den er nyoppstarta og har hatt en del start problem. Vi var ikke helt fornøyde og valgte å bytte barnehage nå. Byttet til en som har vært i mange år og de ansatte har og vært der lenge. Hun og søstera har vært på innkjøring denne uka. Dag 1 var vi med og vi var der 1 time. Bare et lite besøk. Dag 2 var vi med litt og skulle gå. Da hadde hun maste lenge på faren sin om han ikke skulle gå. I dag var faren og med. Da de kom så sa hun at han måtte reise på jobb! Det er over all forventning!!!!! Normalt burde hun ha skreket og vært fortvila!!!! Men hun er faktisk like trygg i den barnehagen etter 3 dager innkjøring som hun var i den andre som hun var i over 1 år! Bytt barnehage!!!!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Du kan enten ta det opp med ped.leder/styrer eller bytte bhg. Overflyttingsbarn har førsteprioritet i køen...
Bæremeisen Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Ta det opp med pedagogisk leder eller styrer. Det er vanskelig nok når det kommer andre barn og forholde seg til om ikke andre voksne. Han trenger nok litt tid til å venne seg til andre, det går bra til slutt. Bare følg godt opp, og det virker det som du gjør... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå