Gå til innhold

VONDERE Å FØDE NÅR EN BLIR IGANGSATT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer å dele??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble igangsatt med første. Det var vel en helt normal fødsel og ikke noe vondere enn med andre. hadde epidural med første for de var redd det skulle bli hastekeisersnitt, men den virket veldig lenge kun på ene siden. Og i den perioden kan jeg ikke erindre at de ressterende smertene på høyre side var vondere enn med nr 2. Nr 2 hadde jeg ikke smertestillende med i det heletatt, for det gikk litt for fort...

Tror ikke du skal være redd for det.

Skrevet

D kommer ann på hvordan du blir satt i gang.. Dersom de bruker gele eller stikkpiller blir d "vanlig" fødsel, men dersom du får intravenøs igangsetting kan d bli mer vondt og slitsomt. D gir veldig masete og intense rier!.. Vet ikke om d ALLTID er sånn, men for veldig mange iallefall! Håper å unngå å bli satt i gang.. Ble satt i gang med akupunktur sist gang:-) D var helt topp!

Skrevet

Har berre født ein gong, så eg har ikkje noko å samanlikne med... Men eg blei satt i gang med stikkpiller (var umoden). Det blei styrtfødsel (1t og 20 min), og joda det var vondt, veldig vondt, men det varte så kort tid at det liksom var greitt. Når riene først kom i gang kom dei kvart andre minutt, med berre så vidt ein liten pause mellom. Intenst.

Håpar eg slepp å bli satt i gang denne gongen og. Ikkje fordi eg hadde ein negativ opplevelse sist, mest fordi det hadde vore kjekt å sjå at kroppen min kunne "fikse biffen" på eiga hand.

Er strålande fornøgd med første fødselen min eg, og får eg ein like grei fødsel denne gongen og skal eg vere overlykkelig :o)

Skrevet

Jeg ble satt i gang med nr 1. Vet ikke om det var noe vondere enn om riene hadde startet av seg selv. Det som jeg syntes var dumt var at jeg måtte være på sykehuset fra jeg fikk stikkpillen. Fikk umiddelbart rier, men det tok 27 timer fra jeg fikk stikkpillen til jeg fødte. 5 timer fra 9 cm åpning til gutten endelig kom ut, da med litt hjelp :-)

Fikk ikke noe smertestillende da de var redd for at riene skulle avta. Men det var ikke vondere enn at jeg med nr 2 er fast innstilt på at jeg ikke skal ha smertestillende denne gangen heller.

Må nesten legge til at jeg ble satt i gang etter pga vannavgang, dette ble gjort 3 1/2 dag etter vannavgangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...