mamma til brumm&snorkfrøken:-) Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Begynte i ny jobb for ca 6 mnd siden, har hatt prøvetid nå da- skal snart forhandle om ny lønn... MEN : Vi er 3 stk som jobber her+ sjefen. Alle er veldig hyggelige personer og har tatt godt imot meg. Vi selger varer. Og da må jeg ta imot ordre bestille og pakke varer. Og det hadde vært greit, men sjefen min har rota til denne bedriften så jævlig, og nesten alle leverandørene har inkasso på ham, og nekter og sende varer, kundene får dermed ikke varene sine før seint, altfor seint. I tillegg klarer ikke sjefen å ta avgjørelser, så hvis han har en kunde som skal ha gjort noe med varene sine så står det her kanskje i to mnd, mens jeg maser og spør hva vi skal gjøre- for jeg er vant med å gi kunder service og det de skal ha til rett tid...Og så blir kundene sure , og så er det jeg som får kjeft, for det er meg de snakker med selvfølgelig for sjefen holder på å å selge nye ting jeg må ordne opp i. Han dro på ferie når alle de andre hadde ferie, så nå har jeg vært her to uker alene og måttet håndtere leverandører som skal ha penger og kunder som ikke har fått varer....Blir frustrert jeg! I tillegg skylder han milionvis, og det er nesten bare hell og lykke at vi har penger til lønn hver mnd- men det har jeg fått da- så kan ikke klage på det. Dette hadde vært en kjempefin jobb hvis det hadde vært litt orden i sysakerne- men det er det ikke...Er jeg feig/ dum hvis jeg slutter nå??Vet ikke hva han kommer til å tilby i ny lønn, men kan jeg si at vi må snakke om det nå? Er egentlig en mnd igjen av prøvetiden. Og kan jeg si at hvis han ikke betaler sånn og sånn så er ike jobben interessant for meg? Jævlig mye stress for meg , for jeg må gjøre både min og hans jobb sånn i hverdagen- for han selger bare og dumper resten på meg...Og så kommer han i 11 tiden og sitter til 8-9 på kvelden og blir sur på meg som går klokka 4 (begynner 8). (Har arbeidtid i kontrakt fra 8-4) Lønna i prøveperioden har vært kjempedårlig forresten- alle sier at de ikke ville ha jobbet for den lønna.....Hjelp meg damer - jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!
børdi Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 jeg hadde funnet en annen jobb.. Helt klart. Man skal trives på jobben, ikke ha unødig stress som det der.... Blir jo et ork da,,, Desverre er det mange småbedrifter som kjører seg selv i grøfta på den måten der...:-( lykke til
Dronningen! Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Ingen lett situasjon.... Men jeg ville ha spurt om et møte iom at prøvetiden snart er over. Der ville jeg ha lagt frem alle problemene du har ovenfor kunder som ikke får varene sine. + lønnsforhandlinger. Om han ikke vil gjøre om strukturen der så ville faktisk jeg ha gått etter prøvetiden.. Man skal jo ikke slite seg ut ved å jobbe heller:o) Det er nok du som må ta den siste avgjørelsen og den skjønner jeg ikke er lett.... Lykke til
Milletrille Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 hørtes veldig useriøst ut dette og skjønner at det er slitsomt for deg! Finn deg en annen jobb du, høres jo ut som du fint kunne drevet den bedriften bedre enn sjefen din, så du får deg helt sikkert en annen jobb!
mamma til brumm&snorkfrøken:-) Skrevet 10. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2007 Men så er det jo det da , om han plutselig legger på bordet det jeg vil ha i lønn ( tviler på det egentlig) hva gjør jeg da? Er det verdt det? Jeg kommer for sent i barnehagen de gangene jeg henter fordi han alltid skal ha meg til å se over noe klokka 4, og de blir sinte på meg selvfølgelig- og det skjønner jeg også.....De må vente 4 stk- fordi sjefen min er en vaskopp... Gubben blir irritert fordi jeg alltid kommer en halvtime for sent hjem... Har prøvd å si til sjefen at jeg må gå klokka 4 akkurat for å rekke barnehagen- men det hjalp lite kan du si.... Huff, gleder meg ikke men vet jeg må ta en samtale med ham...
olla Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Jeg hadde funnet meg noe annet. Når det er en bedrift som er på hell, og du er så misfornøyd, da hadde jeg absolutt slutta. Det kommer ikke til å ordne seg over natta, desverre!!
dvaslatkadjeteta :o) Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Krev mer lønn, og si at han er en rotekopp! Si at hvis han hører på deg så vil han komme seg ut av uføret, men da må han jaggu betale! hehe. Nei, her er det nok en god samtale som må til og en oppvekker for sjefen, ellers blir det nok ikke moro å jobbe der. Jeg vet ikke hvor lett det er å få tak i jobb der du bor, men hadde nok kanskje hatt følerne ute for noe annet, men prøvd å prate litt med han ang dette, og se hva som skjer. Lykke til! Viktig å trives på jobb, der er vi tross alt mye av tiden vår i våken tilstand! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå