Gå til innhold

når la dere han/henne i senga på dagen også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå sover poden vår i vogna på dagen for å skille mellom dag og natt .men jeg synes den begynner å bli litt liten å trang for ham, og vil egentlig legge ham i sengen. Men er redd han blir forvirret på natt/ dag. Enkelte ganger må vi rulle litt på vogna for å få ham til å sovne, så er litt redd for at han ikke vil sovne i senga uten rullingen og begynne å gråte, og dermed assosiere sengen med noe negativt. På kvelden legger han seg alltid uten en lyd. Hvor gamle var deres da dere la ham/henne i sengen på dagen også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Alexander ( nå 3 1/2 mnd )sover i senga si på dagen, hvis vi er hjemme da, går veldig greit. han har gjort det hele tiden.

forskjellen på natt og dag blir da at jeg ikke trekker for gardiner på dagen.

tror han skjønner det, han sover iallefall hele natta!

Skrevet

Vi prøvde fra han var noen uker gammel, med varierende hell. Han sov mest i armene våre på dagtid frem til han var to måneder, men etter det fikk jeg han til å sove i senga på dagen også. Jeg har aldri opplevd noe dag/natt problematikk pga dette. Du kan jo la det være lyst i rommet og kanskje en radio på el.l. hvis du vil gjøre forskjell?

Ikke vær redd for at han skal assosiere senga med noe negativt pga litt gråt. Det er vanlig at babyer gråter litt før de skal sove, mens de prøver å finne søvnen. Sønnen vår varierer fra å sovne momentant, til klynking, til full gråt - særlig hvis han har blitt litt overtrøtt.

Skrevet

gullet har sovet i senga si på dagen fra vi kom hjem fra sykehuset, bortsett fr når vi er ute på noe...Da sover han i vogna.

Skrevet

Jenta mi sov i vogna til hun var 6 mnd. Da begynte hun å sove dårlig i vogna, så jeg prøvde senga. Der sover hun mye bedre, og lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...