Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 sitter her og har så lyst til å bare sovne inn og aldri våkne... vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre har en baby på 1 1/2 mnd, en bøllete valp + at jeg må passe bikkja til en venninne av meg mens hun er i syden (2 uker, men hun kommer hjem på søndag). har snakket med helsesøster og hun mener jeg har en veldig tung fødselsdeprisjon + psykose. men fikk ikke time hos legen før til neste uke. før jeg ble gravid var jeg manisk depressiv og hadde angst, men har aldri blitt behandlet for det. nå føler jeg at alt bare kommer tilbake! og denne gangen skal jeg få gjort noe med det, kan jo ikke gå sånn her når jeg har en liten baby. i tillegg er kjæresten min også manisk depressiv. jeg sliter veldig med at jeg ikke orker ting om dagen, og det gjør jo ikke han heller. vi prøver å støtte oss på hverandre, men er så vanskelig når begge er så langt nede og har behov for å snakke. føler vel egentlig ikke at jeg har det altfor store behovet for å snakke nå, men klarer ikke lytte ordentlig på kjæresten min selv om jeg vet han virkelig trenger det nå. han har heller aldri fått noen behandling, men har bestilt legetime til han og. føler at vi må ta tak i problemet nå som vi er blitt foreldre. men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre fram til jeg drar til legen! er så utrolig langt nede. heldigvis er det fredag og straks helg! men gruer meg sånn til neste uke. føler at dagene bare blir borte. først er jeg bare hjemme og venter på at kjæresten min skal komme hjem, gleder meg. men så kommer han hjem og ting blir ikke så fint som jeg har gått og gleda meg til hele dagen. han er sliten etter jobb og vil slappe av foran pcen. men det jeg trenger er jo å være nær han! men jeg orker ikke mase på han, for jeg vet han også har det vanskelig. føler at jeg må stille opp for han sånn uansett. jeg kan aldri sette meg ned og bare slappe helt av. aner ikke hva jeg skal gjøre nå. om jeg hadde hatt noen sovetabletter hadde jeg ikke nølt med å tømme hele boksen nå men får så dårlig samvittighet for at jeg tenker sånn når jeg har den lille. aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Vet ikke hva jeg skal skrive for har lite kjennskap til fødselsdepresjoner og det å være manisk depressiv. Ser jo at du har tatt tak i problemene ved å bestille legetime til begge 2. Kjempebra!! Har du noen mulighet til å la noen andre se etter hundene for deg noen dager da? Eller få noen til å gå en lang tur med de slik at de får rast fra seg litt og blir slitne? Håper det går bra med deg og at du får den hjelpen du trenger. Har du prøvd fødseldepresjonsforumet her inne? Kanskje noen der kan hjelpe deg? Sender uansett over en klem og håper du får det litt bedre etterhvert )
askeladda Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Vil bare ønske deg lykke til med behandlingen og ønsker deg alt godt! Høres ikke lett ut å ta ansvar for en liten og i tillegg skulle støtte samboeren sin når man har det vanskelig. Fint at du har bestilt legetime så du får hjelp!
Gjest Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Ring noen, hvem som helst! Mammaen til en av dere, ei kamerat eller venninne, tante, onkel etc. Noen du stoler 100% på. Og prat, prat , prat. Det løser ingenting i lengden men det letter masse akkurat der og da. Jeg har fått diagnosen alvorlig fødselsdepresjon, og det var første skritt på veien for min del... Lykke til.
Gjest Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Jeg skriver hovedoppgave om psykiske lidelser og ernæring, vitamin og mineraler. Vil bare si til deg at det er en forbindelse her,nå når du har født og gått gravid er det også blitt tæret en del på lagrene dine av næringsstoffer, så hvis du hadde problemer før, kan det bli verre nå. Merk deg at jeg skrev er EN forbindelse. Spiser du godt? Spesielt B vitaminer er viktig ved depresjon, men det kan også være sink, fettsyrer er viktig, også fikk jeg en følelse på å si til deg at du skal komme deg ut i solen litt hver dag, gå en tur med lille baby, omså bare ti min. for å se at verden går sin gang. Det høres kanskje ut som omjeg ikke vet hvordan du har det, men jeg vet så altfor godt. Hvis du vil kan du sende meg en PM så kan jeg kanskje hjelpe deg. For å evnt. hjelpe samboer må du ha energi, men først er det lille baby og deg, og så kommer han. Gode tanker
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 jeg har ikke så veldig matlyst om dagen, men spiser 2-3 brødskiver med fiskepålegg daglig så jeg vil vel tro at jeg får i meg nok b-vitaminer. går tur med babyen og, må jo ut med bikkjene. er ikke så lett å gå med barnevogn + to uskikkelige hunder da men. også er det vel ikke så mye sol ut heller? men føler at det bare blir verre og verre nå ja. og i dag er det bare stopp. akkurat nå sover jo alle tre, men gruer meg sånn til de våkner..
Gjest Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Skulle gjerne hjulpet deg, men da måtte vi møtt hverandre tror jeg. Å gi deg vitamin mineral terapi via disse sider blir vanskelig for meg, men jeg kan si såpass at det ikke er nok med 2-3 brødskiver hvis det er eks. b-vitaminmangel. Du er bare nødt til å komme deg opp, en uke til legen det kan virke lenge, men du klarer det. Det kan være en skikkelig dykkdag i dag, i morgen kan det være bedre. Mange gode tanker og ønske om energi til deg fra meg
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 det ble litt feil, spiser jo middag med kjøtt og grønnsaker og.. men håper på at det blir bedre i morgen osv. som du sier! før vekslet det veldig mellom gode og dårlige dager, men den siste uka har det bare vært dårlige.. takk for tanker og energi!
Gjest Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 En liten løsning på dette med å komme seg ut, kjøp deg bæretøy. Barnet sover godt i det og du og hundene kommer dere ut uten trøbbel:) (litt off topic, men så du nevnte det bare...) Ønsker deg så lykke til og god bedring. Håper virkelig at det blir fortgang slik at du får en hjelpen du trenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå