Gå til innhold

Hvor tidlig begynner man å få kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig varierende når man får kynnere og i hvilken grad. Livmoren begynner å trene seg rundt uke 20.Noen blir plaget av det andre kjenner ingenting nesten i det hele tatt..

Skrevet

Jeg fikk kynnere rundt uke 18-20! Har vært veldig plaget med dette, så har vært sykmeldt siden da....begynner å bli lei nå ja....

Skrevet

Så rundt uke 20?

Hvordan kjennes de sånn ca ut?

Skrevet

Forrige gang beg. det i uke 19. Nå i uke 16-17, men ikke noe plagsomme kynnere... Men merker det kan du si....

Skrevet

mine kom rundt uke 25, og det kjennes ubehagelig ut, magen (livmora) knyter seg sammen og blir helt hard..

Skrevet

Jeg er 17 + 3 og fikk et sånn krampeaktig tak i går kveld, varte et halvt minutt til et minutt ca.. Måtte nesten krøke meg sammen..

Var ikke direkte vondt, men veldig ubehagelig.. Så da begynte jeg å tenke på at det kansje var en kynner...

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Fikk kynnere i uke 16 jeg, men de har avtatt nå...dessverre...får nok ikke komme i fødsel av meg selv denne gangen

Skrevet

hos meg kjennes det ut som at livmoren trekker seg kraftig sammen, magen min får en merkelig fasong og det ser ut som om babyen er på vei ut magen ... den blir helt flat. Mange av kynnene strammer både magen og korsryggen og varer i kanskje 30sek ca, går raskere over om jeg står/ligger heeelt rolig og ikke tar på magen. For meg er de vonde og ubehagelige og har gjort meg sykemeldt (fra uke 25, er nå i uke 34) men noen opplever dem ikke så vonde og kan dermed fungere normalt...

det du skal vite er at de ikke er farlige, det er god trening for livmoren å trekke seg sammen og jeg håper jeg belønnes med en fin fødsel på slutten. En av årsakene til at jeg er sykemeldt er også at de kan i værste fall sette i gang fødselen for tidlig men i og med at kynnere er helt naturlig så er ikke dette noe jeg er veldig redd for.

det som er godt med kynnere er jo at man ser at kroppen jobber slik "den skal" og at kroppen gjør øvelser for at du en dag skal føde babyen :D gudd lukk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...