Gjest Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Dette leste jeg om på ett innlegg og hørte om nå nylig,når er det det skjer sånn ca? jeg er 21+6 i dag. Det er vel sikkert litt forskjellig fra person til person når det skjer men sånn ca? merker alle det? har hørt at det skulle være litt vondt. Jeg er førstegangs.
gladmammatel2 Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Jeg er 16 +1 og ser det godt hvis jeg står oppreist og "lener" meg litt bakover. Da får magen en rar form med en slags kul ned midten av magen Men jeg er andregangs så det kommer kanskje tidligere til meg...
M*A*S*H* Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Det var ikke vondt men innmari rart! De delte seg ca uke 16 tror jeg. Når jeg strammer dem nå er det akkurat som jeg har fått brokk på midten:-D Når jeg lå på ryggen kunne jeg liksom putte henda "nedi" magen. Snodige greier. Skjønner hvorfor treningsintruktøren min la vekt på SKRÅ magemuskeltrening nå fremover.
Adriansmor med tulla Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Ja det jør de men du kjenner ingenting.... derfor liten vits med sit ups i svangerskapet og goodbye te flatmage ever again!! hehe kan trene de skrå da men...=)
Gjest Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Har kanskje delt seg til meg også da bare jeg som ikke har lagt merke til det. Når man er 1 gangs så blir man jo så opptatt av alle forandringene som skal skje,hva som er normalt ikke normalt og når det skal skje. Men det er jo ingen like svangerskap. Takk for svar ivertfall.
Teltpluggen Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Er det noe også? Alt jeg ikke vet altså..
Gjest Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 HI her,det var nytt for meg også hørte om det på BIM treff for 1 uke siden og har lurt siden,rotet meg selvfølgelig ikke til å spørre på treffet.Vi lærer mer dag for dag...........
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Jeg fikk vondt i muskelfestene i ribbena med en gang jeg begynte å få synlig mage. Og fysioen sa at det var pga at magemusklenegikk til side. Det var veldig vondt på meg ihvertfall, men var borte dagen etter fødselen. Håper ikke det gjør like vondt denne gang.
Teltpluggen Skrevet 10. august 2007 #10 Skrevet 10. august 2007 Er det DET som gjør at jeg har "gangsperr" i ribbeina?? Har lurt på hva det er.. Jamen da var jeg litt smartere idag også
Gjest Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Har ikke sett stort på meg før nå... er snart 19 uker på vei =)
Merete*3 Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 Kjenner tydelig på magen at de har delt seg - sikkelig ekkelt.. er i uke 13 nå med 3 barnet
Miamamma Skrevet 11. august 2007 #13 Skrevet 11. august 2007 Det som skjer, er at de rette magemusklene glir til side for å gi plass til livmora. Dersom du ligger på ryggen og prøver å sette deg opp, vil det danne seg en slags "rygg" nedover magen din, som altså er denne muskelspalten.Det er ikke farlig og skal normalt ikke gjøre vondt, og magemusklene glir tilbake til "utgangsposisjonen" når svangerskapet er over. Opdaget det ca. uke 15 (er 2. gangs), litt senere første gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå