Gå til innhold

Noen som har tips til hvordan sove lenger om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er straks 11 mnd. Som regel har hun våknet de siste månedene mellom halv sju og sju. Det er jo greit. Den siste uka derimot har hun våknet mellom halv seks og seks! Jeg synes det er for tidlig. Hun legger seg kl 20 om kvelden og sover vanligvis godt natta igjennom.

Jeg trenger 8 timer søvn i døgnet. Har begynt å jobbe igjen og har derfor ikke mulighet til å sove med henne på formiddagen. Så for å få nok søvn må jeg jo legge meg 21.30 hver dag selv, og det er ganske kjedelig i lengden! Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange barn på den alderen har en periode hvor de står opp tidligere enn før, stortsett regulerer det seg igjen etter en stund.

Hvis hun fortsatt sover to ganger om dagen kan du jo prøve å kutte ned på en lur.

Skrevet

Legge henne tidligere ? Kommer nok ikke til å våkne tidligere av den grunn. Nå lillegutt her hadde tendens til å våkne tidlig, brukte jeg et par dager på å gå inn, legge han ned, si natta, gå ut. Hvis han ikke sovna igjen, holdt jeg på slik til det var på tide å stå opp. Skjønte fort at han måtte sove litt til : )

Skrevet

Ja, jeg har også tenkt det du beskriver som en god metode. Men jeg må jo ta henne opp når hun lukter bæsj! Og hvis jeg prøver å legge henne tilbake etter vi har skifta bleie, da hylskriker hun. Helt våken og klar for å leke :-)

Skrevet

Har samme problemet, gjesp...i dag var det halv seks...

Skrevet

For å være helt ærlig tror jeg ikke man får gjort så mye med det.. Søvnen går det opp og ned med.. Plutselig våkner dem kjempetidlig i en periode for å sove leeenge om morran i en annen periode.. I hverfall har det vært sånn de to årene vi har hatt barn!

Jeg tror kanskje de begynner å sove litt lengre om morran når de slutter å sove på dagen... Men det er jo en stund til!

Er jo greit å ha opplagte og blide unger når de først er våkne? Jeg lar i hvert fall heller snuppa sove ut på dagen for å heller holde ut til åtte enn at hun skal være grinete for å sove syv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...