Gå til innhold

Flere som har kjent liv så tili ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr 2 og er 12+4 i dag.

Mener ganske så bestemt at jeg har kjent liv i dag. Kjentes ikke ut som luftbobler, men noe som "strøk" på innsiden av magen........ vanskelig å forklare =)

Kjente det fra uke 16 da jeg var gravid første gang.

Er det bare jeg som fantaserer? Flere med samme erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente liv med andremann i uke tolv, og i uke tretten denne gangen! Med førstemann kjente jeg ikke liv før i uke 18. Tror det kommer veldig an på hvordan babyen ligger i livmoren, og ikke minst hvor morkaka ligger!

Skrevet

Det er jo ganske morsomt og spennende da =) ligger her og kjenner etter......... var det bare luft eller den lille som natta-gymmer litt =)

Om noen uker hagler det vel med harde "ninja-spark", så det er vel bare å nyte freden ;)

Skrevet

Ja, jeg ser ikke frem til å få noen solide spark oppunder ribbeina...-særlig ikke hvis hodet fester seg, og ungen samtidig som det føles som ribbeina brekker, kjører hodet sitt godt ned i bekkenet...For det er IKKE godt!

Skrevet

Nope! Husker så alt for godt hvor ubehagelig det kan være :-/

Skrevet

Jeg venter også nr 2 og er 12+6 idag. Kjente det i uke 16 forrige gang, og har kjent det iomtrent en uke nå. Synes det er veldig tidlig, men det er jo bare kjekt det:-) Godt å kjenne at det er liv. Hos meg kjennes det ut som om noen dunker forsiktig med en finger, og i går kjentes det også ut som om noen strøk over magen. Moro det, snart er det sikkert fullt liv inni her, ihvertfall om babyen ligner storesøster;-)

Skrevet

Jeg kjente det også veldig tidlig. I uke 11-12 med begge mine. Ingen tvil om at det var babyen! super koselig:-)

Skrevet

Har kjent bevegelse fra uke 15. Har kjent at babyen har snudd seg, det ble en kul på ene siden av magen. På ultralyd i går(som ingen her inne forøvrig var interessert i lese eller svare på, litt såret der ja!) viste det seg at morkaka ligger under navelen og litt til ene siden, så babyen kan gå tilden andre siden og der vil jeg kjenne den slik jeg gjør..Så gøy! Jeg kjenner at den snur på seg, sansynligvis er det ryggen den jeg kjenner. Mannen min kjenner det også. Ikke noe sparking, bare denne kulen når den vrir seg.

Skrevet

Har kjent liv lenge. Sambo kjente utvendig da jeg var 13+5.

Skrevet

Det stemmer nok skal du se. Jeg kjente det også i uke 12 med min nr 2, og jordmor sa til meg at det helt sikkert stemte. man kjenner det igjen så mye raskere fordi man har kjent det før. Er nå gravid med nr tre, og er faktisk ganske så sikker på at jeg har kjent små tegn til spark fra uke 9.... Vet det sikkert er mange som tviler nå, men jeg vet hva jeg kjenner og kroppen er rar vet dere. Er over i uke 16 nå, og kjenner tydelig bevegelser der inne, stort sett iallfall 1 gang om dagen. I dag tidlig var det virkelig liv der inne, ikke bare et svakt spark liksom. Tror minsten sparket fotball, he,he!!! Artig dette med spark, og mannen min gleder seg til han også kan kjenne det på magen min. En spesiell tid, som man savner litt når babyen er ute.... Lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Sambo kjente det på utsiden når du var ca 14 uker?!

Det har jeg VELDIG vanskelig for å tro!

Det er nok heller noe annet han har kjent, som pulsen din, for utvendig spark er umulig å kjenne så tidlig, babyer er jo bare rundt 10cm lang og veier litt over 50 gram.. hehe!

Skrevet

ja enig med anonym her..var litt vel tidlig å kjenne d utpå magen i uke 14 eller når d var...må ha vært noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...