Gjest Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 NÅ har jeg misset noe her.. Skal man gi det?!? Hvorfor har ikke jeg hørt noe om det??? Fra når? Hvor mye? HJELP? *fornåfølerjegmegikkedumheller*
Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 tja, begynne med rundt 6-8 uker tror jeg det var. d-vit går visst ikke over i morsmelka så greit, og siden sol er farlig får ikke ungene våre det på den "naturlige" måten nå om sommeren. men hvis du gir mme tror jeg det er d-vit tilsatt i melka da
LisaColli Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 har ikke HS informert deg om det??! det skal gies fra 6 uker, hver dag. husker ikke helt hvor mye, var det 3 ml da tro? jeg gir d-vitamindråper, 5 hver dag.
Maisie Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Hs skal informere om sånt, ja. Fra 4 uker, tror jeg det er. Tran eller d-vitaminer hver dag. Det står også i heftene man får på svangerskapskontrollene.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Verken fått hefte eller info om det jeg. Det var jo saklig. Men han får kun mme da.. Skal jeg ikke gi dråper da? Tran blir ikke aktuelt her i gården. Siden noen sa det fantes i mme`n. Han er 5 mnd
Maisie Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Bede sent enn aldri. Hs spør om tran/d-vitaminer på hver kontroll. Rart de ikke har snakket om det til deg. Vi gir d-dråper, siden jeg har en gulpeunge, og tranlukt = mor spyr.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 I mme så mener jeg at det både er d-vitamin og omega 3, se på innholdet. Men vet mange mener man må ta iallefall d-vitamin utenom.
afrodite79 Skrevet 10. august 2007 #8 Skrevet 10. august 2007 Fikk beskjed om at mengden i mme var for liten så de skal ha enten tran eller dråper i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Veldig merkelig at de ikke har sagt noe om det på helsestasjonen! Der har de nok sviktet gitt. Men det er aldri for sent vettu. Selv bruker jeg d-vitamindråper. Veldig lettvint å gi, og ingen protester fra minstemann. Det smaker ingenting!
mayaya Skrevet 10. august 2007 #10 Skrevet 10. august 2007 Slapp av Pølsa, hs har ikke sagt noe her heller! Meen, vi kjøpte d-dråper når han var 6 uker vi da, og gir det når vi husker.. ehhh... blir sikkert enklere å huske når vi starter med grøt... håper jeg. De skal jo stå i kjøleskpet, så de er litt enkle å glemme :-p
Circe Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Her har heller ikke HS sagt noe. Men jeg vet også at forskjellige HS nå "krangler" om bruken av tran.
silhah og emilie Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 vi gir ikke tran eller d-vit dråper.. har gjort men det blir dessverre glemt..men undres hvor viktig det er med tran jeg?? vi er faktisk det eneste landet i verden som bruker tran...
Gjest Skrevet 10. august 2007 #13 Skrevet 10. august 2007 Vil anbefale deg Eskimo Kids jeg, det er fiskeolje med D-vitaminer som tran, men uten de andre vitaminene som gjør at man ikke skal kombinere tran med andre kosttilskudd (og mme?), den er også renere enn tran og både lukter og smaker mye, mye bedre + den setter ikke flekker på klærene. Du får kjøpt den på helsekosten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå