Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Jeg ønsker ikke noe drittsvar, for dette er et seriøst spørsmål, og jeg mener å ha lest om dette på dib før, men husker ikke alt som sto. Dattera mi har plutselig begynt å "ri" på madrassen i senga si. Noen ganger også i handlevognen mot der barna sitter med skrittet. I går kveld satt hun i 2,5 time(!) i senga før hun sovnet. Hun var som i trance og da jeg tok henne opp, ble hun rasende. Har aldri sett henne sånn før. Jeg koblet ikke hva hun holdt på med, for jeg vet jo at man ikke skal forstyrre dem når dem driver med dette. Er det noen som har peiling på når dette normalt begynner hos babyer/barn? Altså når dem blir bevisste på dette? Dattera mi er nemlig bare litt over året (13 mnd) og derfor synes jeg det er tidlig. Søstera mi fortalte meg at hennes datter begynte tidlig med dette og dem måtte avlede henne når dem var på beøk hos folk. Dette er jo bare en periode, og jeg synes ikke dette er flaut eller noe. Jeg forstyrrer henne ikke nå (heretter) når hun holder på, og det er stort sett på kvelden når hun har lagt seg. I går kveld var hun helt svett stakkar:/ Det som også forundrer meg er hvor lenge hun klarer å holde seg oppe med armene før hun ble sliten. 2,5 time er jo rimelig lenge! Håper på svar om dette. Seriøse svar vel og merke.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Det er bevist at spedbarn har masturbert seg selv til orgasme, det har jeg lest et sted. Altså barn som er langt yngre enn jenta di. Jeg vil derfor tro at det ikke er noe fasitsvar på hva som er normalt. Jeg kan faktisk huske at jeg gjorde noe lignende fordi det skapte en behagelig følelse nedentil, men jeg var noe eldre, siden jeg kan huske det. Jeg var vel rundt 3 år gammel.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 som skrevet før her..dette er helt normalt! Jeg har ikke opplevd dette med gutten min enda (15mnd) men har helt klart for meg hva jeg skal gjøre om han begynner! Er vi hjemme,så kommer jeg til å ta hen med opp på rommet sitt, der kan han "holde på" hvor mye han vil.. varer hver gang vel og lenge, så tar jeg heller med opp ei bok, eller dataen og sitter inne på rommet sammen med han Er vi på besøk, så vil jeg først prøve å avlede han.. eller så vil jeg ta han inn på badet og la han styre litt der! Det er flott at du har ei holdning der du synes det er greit at hun "masturberer", det er tross alt helt normalt, og du legger godt til rette for at hun vil få et komfortabelt syn på kroppen sin, og sin seksualtitet. Selv om hun enda er liten, så ville jeg ha tatt henne bort fra folk om hun begynner å kose med seg selv hos andre! Hva når du skal begynne å ta henne bort fra situasjonen når hun blir eldre? Det blir mye vanskligere å få til da ettersom det var lov før!
Libido- Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Det vi kaller seksuelle lyster, de følelsene har de allerede som foster. Så det er helt vanlig =) hehe hun er nå søt å da =) Har vel funnet ut at det var godt.
Gjest Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 jenta mi startet rundt 13-14 mnd. bader hun i baljen sin,tar hun på seg selv og kobler ut alt annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå