Gå til innhold

"bæresele", 9-10 mnd og over 10 kg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det noe sånt?

Skal på ferie, og må sjekke inn vogna, så skulle hatt noe å bære henne i etter det. Også greit å ha noe på ferien tenker jeg...

Vet det er mange "bærefans" her, så håper noen kan hjelpe :o) Et veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en titt på Mixmax.no. De selger masse bæreseler.. Bruker de selv til ett åringen. Kjempe gode!

Skrevet

ok, tusen takk :o)

fant en ergo-bæresele og. noen erfaringer med den?

Skrevet

Anbefaler en Mei Tai. Gå på tettinntil.com, på forumet der kan du spørre om råd, og er mange annonsører der inne som selger MTer. Da blir ferieturen en lek ;)

Skrevet

ok, jeg er veldig lite inne i dette bæregreiene, men hadde lyst på sånt sjal eller slynge før hun ble født, men skjønte ikke bæret av det, så slo det fra meg... Det kommer jeg ikke til å få til kjenner jeg meg rett!

Men hva er Mei Tai? Så på noe som het BabyHawk... er det sånn?

Føler meg veldig dum nå, ja...

Skrevet

Helt riktig, BabyHawk er en Mei Tai, mange som er fornøyd med den. Mei Tai er ganske lett å få dreisen på, anbefales virkelig på det varmeste.

MT kan brukes til både rygg-og magebæring, men når han er så stor er det veldig greit med ryggbæring. Du finner instruksjoner inne på tettinntil. I begynnelsen kan du få litt hjelp til å få ham på ryggen og knytte, med litt trening klarer du det fint selv. Du kan spørre om hjelp på forumet på tettinntil, evnt dra på et bæretreff, organiseres mange steder i landet.

Er hun ikke vant til å bli båret, kan det være litt greit med en innkjøringsperiode litt før dere drar på ferie, kan godt hende hun synes det er supert fra første stund, men hvis ikke venner hun sannsynligvis kjapt til det, bare bær henne en liten stund hver dag og øk gradvis. Lykke til.

Skrevet

noen fler? skulle helst være noe som ikke trenger trening i for å få til... er ikke mer enn et par-tre uker til vi skal reise, og jeg er nærvøs nok for at jeg ikke skal rekke å få tak i noe i tide...

men da har jeg sett på Mei Tai, og et par bæreseler; Ergo, og et par til, men som jeg ikke husker hva het... *se om jeg finner de igjen*. Hva er erfaringene med disse da?

Kan nevne at jeg ikke har verdens beste rygg og nakke, og BabyBjørn tok helt knekken på meg...

Skrevet

Patapum og Yamo tror jeg de andre bæreselene het...

Skrevet

Bæremeis!!! Kjøpte på bruktbutik til vår ettåring i sommer, og hun elsker den!!! ( kjøper vanligvis ikke så mye brukt, men hadde ikke lyst å bruke så mye penger på noe hun kanskje ikke kom til å like, og så var den veldig pent brukt og godt rengjort:D)

Den har brede reimer og hoftebelte, akkurat som en tursekk, og føles ikke tung å bære i det hele tatt!!! Den vi har er en Troll meis, Bergans har også gode. Anbefaler å kjøpe en litt eldre modell, for de nye er så veldig fancy at det blir for mye av det gode. Vi betalte 50 kr for vår, et røverkjøp:)

Vi har nettopp vært ute og reist og var ikke noe problem å ha med meisen inn på flyet!

Skrevet

tar meg friheten til å dytte bittelitt enda en gang. Lurer veldig på om vi bør ha bæresele som feks ergo, eller Mei Tai eller liknende...

Skrevet

Anbefaler Ergo av heile mitt hjerte :o)

Vi begynte å bruke den då småen var 5 mnd (8kg), då på magen. Rundt 1 år gjekk vi over til å bruke den på ryggen, og då tok bæringa heilt av.

Selen er veldig enkel i bruk (men det er lurt å øve seg litt på å få ungen opp på ryggen før du legg ut på tur aleine), og er passar til alle frå str. small til xl.

No er guten vår snart 23 mnd og likar seg framleis godt i selen. No vil han som regel gå sjølv, men når han blir sliten er det greitt å komme opp i selen. Deilig å sleppe og dra på vogna berre fordi han *kanskje* blir trøtt i beina. Selen kan vaskast i maskin, veg "ingen ting" og tar veldig liten plass viss du skal ha den med deg i ei veske f.eks.

Enkel å ta på er den og. Fest hoftebeltet (klips) sett ungen oppi og ta på skulderstroppane, fest klipsen mellom skulderstroppane. Ingen knyting involvert :o)

Skrevet

Vi kjøpte forresten selen vår på www.babyslynga.no. Tok ca ei veke frå vi bestilte til den kom i posten. Kosta ca 750,- meiner eg å huske.

Skrevet

Vi har den Mei tai`en som er fra Babyhawk. Den er enormt enkel å bruke iallefall! Jeg var også litt redd for det med knyting og sånn, syntes det hele var litt skummelt egentlig, men det var bortkastet ja! MTen fikk jeg til med en gang, og vi bruker den daglig.

Skrevet

Ergo-selen er veldig god, og idiotsikker i bruk. Ingen knyting eller rare ting, bare vanlige spenner. Kan bære en på 10 kg i den uten problemer.

Skrevet

Vi har ergo og er kjempefornøyd,snuppa også.

Storkoser seg på ryggen...

Vi skal til syden snart og tenker bruke den på flyplassen. Veldig god og bære.Kan visst brukes til de er 4 år.

Hun er 6mnd.

Skrevet

Jeg bruker Ergo til begge mine.-)

Minsta er 19 mnd og 13 kg, og største er 5 år og 19 kg (hun bruker den bare når hun er slien etter å ha gått langt da).

Kjempefornøyd her ihvertfall!! Sammenlignet med bæremeis, så kan jeg bære i ihvertfall dobbelt så lang tid me Ergoen, fordi den sitter så bra på ryggen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...