Gå til innhold

Kan man ta for mye omega-3?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har fått en kostplan han skal følge nå i en stund... Det er 5 måltider om dagen og til hvert måltid skal han ta 2 omega-3-kapsler... Det står på boksen at den anbefalte dosen er 3 tabletter, men det her blir jo hele 10 tabletter om dagen...

 

Synes det høres fryktelig mye ut!!! Får spørre han som har satt opp planen imorra, men noen som vet noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tror ikke han skal kunne ta for mye av det.

Lenge skal han gå på denne kuren da? Inneholder kuren noe fisk?

 

I perioder tar eg flere enn anbefalt dose, dersom eg har spist for lite feit fisk for eks..

Skrevet

Av kjøtt skal han spise 200 gram hvitt kjøtt om dagen... Men det blir ikke så mye fisk... En gang i uken kanskje...

Skrevet

Da trenger han de fettstoffene som han får via omegaen.

Spiser man lite fisk, bør alle ta tilskudd.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

På boksen min med Möller's dobbel står det: Anbefalt døgndose bør ikke overskrides. Det står også: Kosttilskudd erstatter ikke et variert kosthold.

 

Nysgjerrige meg må selvsagt spørre åssen plan dette er!:P

Skrevet

HVis det er Omega 3 kapslene til Møllers tran, så skal det ikke overskrides, da det er tilsatt vitamin A og E. For mye av dette er skadelig. Regner med at kostplanen er gjennomtenkt av den han fikk den av, men pass på å bruke et kosttilskudd som ikke er tilsatt vitaminer.

Skrevet

Du ser vel hvordan det går når man tar for mye møllers tran, ingen vil vel utsette seg for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...