Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Det slår meg at overvektige foreldre lar barna sine forfalle på samme måte. Noe av det absolutt værste jeg kan tenke meg er at barna mine ville blitt mobbet på skolen fordi de var overvektige. da ville jeg følt jeg hadde sviktet som forelder. Det er ikke noe annet ord for dette enn barnemisshandling.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 og hva får deg til tenke at det er foreldrene sin feil? herregud mange her som ikke ser lengre enn nesa si.tenk på dere selv og slutt og kritisere andre.Mangel på respekt rett og slett!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Kjøss meg i ræva. Det er foreldres ansvar og legge gode vaner for ungene sine. Har du ikke klart det, så gjør du ikke jobben din. Beklager.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 jada...klart man skal legge gode vaner for barna sine...men er ikke alltid det er derfor barn er overvektige. så man kan ikke bestandig legge det på kost..(i mange tilfeller ja...men ikke alltid) gikk selv på medisiner mot tourette syndrom (gjør ennå forresten). begynte da jeg var i tenårene og la på meg 20 !!kg på 2 mnd ...en bivirkning.... forsvant da jeg byttet til annet merke maaange år senere. og har aldri spist usunt
Cat.68 Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Hmmm. ble stille der gitt;o)) Jeg er overvektig men mine barn er slanke. Vi har et godt og sundt kosthold. Hva er det som gjør at du Hi automatisk tenker at overvektige mennesker har et usundt kosthold?? Jeg ble det pga overspising ikke av selve råvarene i maten..
Gjest Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Ja for guds skyld..........................husk å ha ti på topp navn i samme slengen, bruk kun simo vogn, aldri ha klær som gikk ut på moten i fjor og for guds skyld IKKE ha arve klær. Siste skrik bil å hente barna i og nyeste sykkel på markede......................og har man ikke det og følger dette så ligger det en forbannelse over foreldrene som utsetter sine barn for mobbin av denne grunnen også. OG en ting er at barn som henger etter i klær blir nok mobbet mer enn "feite".........................eller å ha teite foreldre, så da har vel du allerede tapt det slaget....
overkill Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Mange foreldre er sjølv ein medverkande faktor til at borna vert overvektige, men overvekt kan også vere biverknad av diverse sjukdommar. Syns det blir for dumt å generaliser slik du gjer her. Dysleksi er heller ikkje ein heldig foreldreeigenskap, då denne lidinga ofte går i arv. Ikkje mykje betre at borna ikkje kan stave mishandling eller verst, enn at dei er overvektige. Syns du dermed at alle dyslektiske foreldre (inkludert deg sjølv) utøvar bornemishandling dersom også borna vert ramma av dysleksi?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Kjenner en som har blitt mobbet mesteparten av sitt liv på grunn av overvekt. Men hadde de brydd seg så hadde de kanskje skjønt at det er en sykdom han har som gjør det slik. Han har ingen mulighet for å slanke seg.
Gjest ->>- Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Du generaliserer. Jeg kjenner smellfeite foreldre som har supert kosthold for ungene sine og passer på at de er fysisk aktive; jeg kjenner små fliser av no'n foreldre som har bælfeite unger. Å gi ungene sine møkkamat og plassere dem foran TV'n er akkurat like ille enten man veier femti eller hundreogfemti kilo sjøl.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 og du har ett ansvar til å til å passe på at din unge ikke blir så ufordragelig og frekk som deg.Fyyy søren som slike folk som deg forpester verden
Katja Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Hopper opp og ned og klapper i hendene, bra innlegg Mallefisk!
Himmelblå Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Cat68 har et viktig poeng, selv den som spiser appelsiner blir overvektig hvis man spiser for mange av dem!
KaMa Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Vet at det allerede er blitt påpekt, men det må nok påpekes igjen.. Er det ikke egentlig litt bekymringsverdig at man er så dårlig i rettskrivning at man neppe kan være noen ressurs for barna sine, med tanke på læring og lekser m.m.? Er ikke det egentlig vanskjøtsel av barna? På lik linje som å være fet, altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå