Gå til innhold

Lammeskinn i sprinkelseng ? Og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man kun skal bruke lammeskinn i vognen ? Eller kan det brukes i sprinkelseng/vugge også ?

Hvordan gjør man det i såfall med tanke på tisselaken og slikt ? Får vel ikke samme effekten ved å legge tisselaken mellom ungen og skinnet ?

Mulig jeg er helt blåst, men uhellet er jo fort ute, når det gjelder lekking av bleie, slit å måtte rense/vaske skinnet mellom hver gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker lammeull både i seng og i vogn. Tisselaken har jeg under. Tisser hun på lammeulla, vasker jeg det bare =)(ullprogram i vaskemaskina+milo) Tar sjansen på at det ikke blir så mye uhell =) Regner med hun ikke blir å sove så mange timer om gangen uansett.

Skrevet

jeg la en fille,slik en som jeg brukte når jeg ammet. la den slik at den dekket litt av ryggen,stumpen og ned over føttene...det var litt tykk fille... men han våknet jo endel ganger om natten så han fikk ikke tid til å tisset/ bæsjet så mye at det kom igjennom på filla,for da skiftet jeg på ham:)

Skrevet

Skal visst vaske lammeskinn minst mulig. Det er selvrensende. Litt tiss trenger du ikke vaske visstnok. Bare heng skinnet litt til lufting. Det lukter ikke! Jeg kommer til å legge ungen rett på skinnet, men med gulpeklut under hodet. Tisselaken har jeg under lakenet for å beskytte madrassen. Og har tenkt å bruke lammeskinn i vogn, vugge, seng og på golvet når ungen skal ligge der å sprelle etterhvert.

Skrevet

Også kan man forresten kjøpe lammeskinnshampo på babybutikker (reflex kjøpte jeg). Hvis man renser de på renseri er det viktig å henge de ut til lufting etterpå. Har en vennine som jobber på renseri og hun fortalte at de ble satt inn med et giftig stoff (eller stoff som hvertfall ikke var bra for babyen). Derfor tenkte jeg bare vaske de hjemme selv. Men lammeskinnsposen jeg arvet var blitt renset på renseri så den må luftes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...