Gå til innhold

Bæresjal - noen med erfaring? hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kan noen med erfaring med bæresjal hjelpe meg? Har vært innne på tettinntil.com men utvalget er så stort, det er jo verre enn da vi skulle kjøpe barnevogn... Hvilke sjal er bra, dvs ikke så vanskelig å få til? Takknemlig for svar!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stort/gammelt er barnet ditt? Har du tenkt vevd eller elastisk sjal? De sier elastisk sjal er enklere å få til å knyte, men uprsktisk til store barn fordi det siger....eg har vevd sjal (kjøpte da snuppa var en mnd) og er glad for det. Tok med et par dager å lære å knyte, ikke noe vanskelig egentlig...eneste er at det blir varmt i varmen, da foretrekker eg mei taien. Eg har ellaroo vevd sjal som eg kjøpte på alveslottet.no.

Skrevet

Jeg har en bæreslynge, som jeg var veldig fornøyd med da babyen min var nyfødt til ca 3 1/2 mnd. Så syntes jeg det begynte å bli litt ubehagelig å bære i den. Så sydde jeg for noen uker siden en mei tai, og er kjempefornøyd med den. Den er veldig god å bære i. Jeg må innrømme at jeg sydde selv i ren desperasjon over alle typene mei taier å velge i jeg da... Men det går også an å dra på bæretreff og få prøve ting andre har. Se inne på forumet der, mange flinke damer(og en og annen mann) som gjerne hjelper!

Skrevet

Eg brukar elastisk sjal no (Moby Wrap) og det funkar kjempefint til liten baby (chiquita er 8 veker). Har også eit vevd sjal, men det har eg ikkje prøvd enno. Synes Mobywrappen er kjempeenkel å knyte og putte babyen oppi. Veldig greit å kunne knytte ferdig før du puttar babyen oppi, det kjennes kanskje litt tryggare heilt i starten. Men det blir varmt (puh!) når det er solskin og sommar... Du kan legge ein gasklut mellom deg og hovudet til babyen - så blir det ikkje så sveitt. Eg ber i singlet og chiquita har berre på seg (kortarma) body (utebæring) eller bleie (innebæring)

Men eg har kjempelyst på meitai, skal på bæretreff og få prøve ein før eg kjøper eller syr ein sjølv :)

Skrevet

Selv om du spør om bæresjal, må jeg bare få anbefale Baby Bjørn bæresele. Den er det beste kjøpet vi har gjort. Hun blir rolig med en gang hun blir satt i den, og når vi går i ca 10 minutter har hun sovnet i 90% av tilfellene. (Jeg har ikke prøvd bæresjal, så jeg kan ikke sammenlikne, men Baby Bjørns bæresele er ihvertfall super)

Skrevet

mei tai er genialt tosofo :) jeg var litt sprø og sydde uten å ha prøvd, men det funker likevel! jeg burde somle meg med på et treff likevel da, sånn at jeg får lært mer flere "triks".

Skrevet

uhm... barnet sitter IKKE ergonomisk riktig i en babybjørn, og den blir TUNG å bære! du kjenner det skikkelig i ryggen..

jeg er veldig glad i mitt merrycarry sjal fra lotusbarn.com, men didymos er visstnok kremen ;-)

Skrevet

Elastisk sjal er visstnok lettere å få til som nybegynner. Har Mpbywrap, og er fornøyd med den. Har også Ellaroo vevd sjal, og merker at jeg må øve litt mer med den enn med Moby'en. Mei tai'en blir brukt aller mest. Alle kan brukes fra fødselen av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...