Gå til innhold

Er du den perfekte venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.. Skulle så ønske jeg var det! Har ikke så mange venninner, mest felles vennepar i gjengen.

Menne.... Komme med overraskende blomster eller kort. Eller ta henne med på SPA eller til frisøren helt ut av det blå. Kjøpe en body eller annet fordi jeg syntes den var fin og bare MÅTTE kjøpes til babyen...

(Dette høres kanskje ut som om det var slik jeg skulle ønske min venninne var mot meg, men det er ikke akkurat det jeg mener..).

Jeg elsker å glede andre, men det skjer bare så altfor sjeldent!

Eller... Hva er egentlig den perfekte venninne uten at det virker for påtatt? Og klarer du å være sånn mot henne hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville ikke falle meg inn å komme med overraskende kort, blomster, spaturer eller frisørbesøk til mine venninner. Det ville ikke falle dem inn å gjøre det overfor meg heller. Babystæsj, kanskje, ja.

En perfekt venn er vel en som oppriktig bryr seg om en og som attpåtil er litt givende å tilbringe tid med, og disse tingene bør selvsagt være gjensidige.

Fellesinteresser, felles humor og noenlunde lik livssituasjon kan være medvirkende faktorer for å oppnå dette gjensidige utbyttet, men det er ingen nødvendighet.

Ja, jeg klarer å bry meg om vennene mine konstant, å få utbytte av og tilbringe tid med dem og forhåpentligvis også å gi dem utbytte av det.

Skrevet

Hmmm.. Om jeg skulle beskrive en perfrkt venninne må jeg ta utgangspunkt i hvordan venninnene mine er mot meg... Og da må jeg si jeg setter større pris på støtten de gir i form av andre ting enn frisør og spa... En god venninne er en som våger å gå mot strømmen for å støtte deg, en som plukker opp de bitte små tegnene på at noe er dumt eller vondt i livet ditt, og spør deg om du har det bra, eller om hun kan hjelpe og ikke minst en som får deg til å le om du er nedfor.. :)

Jeg prøver, men skulle nok ønske jeg hadde enda mer overskudd til mine venninner! :)

Skrevet

Hei!!

Jeg mener at jeg er en veldig bra veninne...Har ennå tilgode å spadere frisørtimer og spa-opphold, men jeg stiller opp for de uansett hva det måtte være.

Er og¨så flink til å gi komplimenter til vennene mine, og tilby hjelp og støtte. Er også veldig lojal.

Jeg selv hadde aldri forventa å få materielle ting av vennene mine(hadde det skjedd hadde jeg selvfølgelig blitt hoppende glad), og det er iallefall ikke det som skal til for at de skal vise at de er glad i meg.

Perfekt vet jeg ikke om jeg er, men jeg ville så absolutt hatt meg som venn:)

Skrevet

Jeg har en "venn" som er veldig flink til og gjøre sånne ting, men hun er likevell ingen god venn. Hun er spydig, uhøfflig og ufølsom, og iblandt lurer jeg på hvorfor hun kommer med gaver og slikt, for det virker rett og slett ikke ut som om hun er glad i meg....

Så har jeg en annen veninne....Vi ser hverandre kansje to ganger i året, men prater med hverandre i telefonen annenhver dag.....Vi er bare rett og slett gode venner....Vi krangler aldri, vi prater om alt, vi er på bølgelengde og oppriktig intressert i hverandres liv, tanker og følelser....

Så jeg tror ikke det er nødvendig med gaver for og holde liv i et vennskap...Men også jeg skulle jo ønske jeg var flinkere til slikt...

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener.

Jeg er ingen "perfekt" veninne, men jeg er lojal og ærlig mot mine venner og stiller opp når jeg kan og det trenges.

Men selvsagt hadde jeg ønsket å ha råd å overraske mine veninner på forskjellig stasj, fordi jeg elsker å gi. Men så lenge jeg ikke har det får det holde med bare meg ,og det jeg kan tilby ifht vennskap og varme.

Skrevet

Var kanskje teit å skrive at man måtte KJØPE noe for å være den perfekte venninne... Jeg kom bare på at jeg sjelden kjøper noe til mine venninner...

Men som blåttkryss+++ skriver: "å våge å gå mot strømmen for å støtte deg". det er ikke alltid like lett. Det burde jo være det.

Skrevet

nei, langt i fra, skulle gjerne sett jeg var flinkere...... kanskje ikke til å kjøpe ting, men å komme på besøk, ringe osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...