Huleboer2 Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Er i uke 34. Har hatt en del kynnere, men de har forandret seg de siste dagene. Nå kommer de plutselg, stikker/smerter i lysken og nedover i begge bena- er dette normalt?? kjennes ut som bena vil svikte når det kommer.
Sognogfjord Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Det er nok hodet som grever seg ned i bekkenet ditt. Jeg har gått slik i flere uker. Og hodet var i alle fall festet i uke 36 (er 3.gangs). Først kjente jeg bare stikk i høyre foten, men nå er det på venstre også. Regner med at hodet støter borti nerver og at dette oppleves som elektriske støt nedover. Jeg har ikke opplevd dette i de to første svangerskapene, men det kan være med hvordan fosteret ligger?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Høres ganske likt ut som det jeg har. tror det er en blanding av modning og at livmoren presser mot den store blodåren som går gjennom kroppen. Jeg blr hvertfall veldig tung og litt doven i beina, samt at jeg får press i brystet og oppover mot halsen. Kanskje hodet har sklidd ned i bekkenet og med kraftige kynnere presser det på. I tillegg strekkes symfysebåndene som skal holde livmoren oppe. De er presset til sitt ytterste nå før magen synker. Det gir stikkende smerter/menssmerter mens kynneren tar tak. Men selfølgelig, blir de kraftigere og regelmessige så ring føden:)
kokkelimonke Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Hei! Jeg er også i uke 34 og har hatt det på samme måte siden uke 28 sånn ca, og det blir ikke bedre med tiden heller. Jeg har tatt opp dette med JM og det er visst helt normalt. Det kan være ungen som gnir og gnukker seg ned mot ligamentene nederst i magen, hvorpå han/hun samtidig treffer nervner, som kjennes som ilinger nedover lysken og beina. Så jeg er ganske sikker på at vi kan ta det med ro ang dette. Det er definitivt veldig ubehagelig og til tider veldig vondt, men heldigvis ikke farlig/unormalt. Får håpe vi slipper med disse plagene ved kynnere, frem til vi skal ta imot de velkjente riene :-) Lykke til og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå