kokkelimonke Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Jeg synes det er så dyrt for ullklærne som er på Nøstebarn, dem er helt sikkert helt suverene å bruke, men når ungen kan bruke en body i maks 1 mnd`e så blir det dyrt når man helst må ha ett par av hver (lue, strømpebukse, body osv). Noen som vet av andre steder enn nøstebarn som selger ullklær til babyer for en litt billigere penge ?
pnillan Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Kjempefine klær fra nøstebarn...men de tåler ikke vaskes på mer enn 30 grader og podens små bodyer hadde en tendens til å tulle seg inn blant den andre vasken, så jeg ødela et par stykker Jeg syns ullklærne på sparkjøp er veldig ålreite, og til mye hyggeligere priser!...og de tåler opp til 60 grader hvis jeg ikke husker feil! Samme med H&M
kokkelimonke Skrevet 9. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2007 Tusen takk for svar :-) Har tittet litt på hjemmesidene til H&M og sparkjøp, men ikke funnet noe i ull. Men det er kanskje sånt man bare får kjøpt i butikkene, skal ta meg en shoppingtur i helgen og se hva jeg finner. Veldig kjekt hvis det kan vaskes på 60 grader ja, definitivt stor fordel :-)
Tussa og Sofie Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Bogerud tekstil har vel, men vet ikke hva det koster der da....Ellers blir det vel H&M og Cubus osv, men tror ikke det har kommet så mye høst/vintertøy enda. Har ihvertfall funnet lite...
pnillan Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 på nettbutikken til sparkjøp,se på merkevarer - tom og trine så finner du det du leter etter
kokkelimonke Skrevet 9. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2007 Åh, snakk om å være blind ;-) Du er en knupp! Lette meg grønn, under kategorien "barn" jeg, hihi. Tusen takk for tips og veiledning! :-)
Gjest Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Sparkjøp sine ullklær er toppers som de andre sier. Cubus har også en del, og det er bare å spørre. Ullklær er jo fint om sommeren også, da ull regulerer tempraturen på ungen veldig bra.
78'er Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Syns Janus sine ullklær er mykje betre enn andre eg har prøvd! Hadde dei på SparKjøp før, men trur ikkje dei er der lengre. Her er link i alle fall: http://www.janus.no/default.asp?id=111
kokkelimonke Skrevet 9. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2007 Så flott :-) Janus sine ullprodukter så kjempefine ut. Så synd man ikke får kjøpt over nettet, og det står ingenting om hvor produktene selges heller. Får kanskje ta en telefon imorgen, for å høre hvor man får tak i det! Tusen takk for tipset :-)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 både H&M og Barnas Hus har ull-klær til babyer vet jeg. Ikke så veldig dyrt på H&M, Barnas hus er jeg usikker på
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 10. august 2007 #11 Skrevet 10. august 2007 Har brukt mye ullprodukter fra både Sparkjøp (tom &trine) og Janus og de har god kvalitet. Janus får du kjøpt på nettet på: www.sportmann.no , se under barn og undertøy
prøvekluten+3små Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 jeg har alltid gått for janus! synes de er de beste både med tanke på komfort og vask..her i byen har de de på coop obs og barnas hus,det jeg kan komme på av landsdekkende butikker...finnes to serier,prins&prinsesseull og regnbueull..tror eneste forskjellen egentli er fargene..
Gjest Ut på tur Skrevet 10. august 2007 #13 Skrevet 10. august 2007 Vil bare minne om at dersom dere finner ullklær som kan vaskes på 60 grader er dette ull som er behandlet og satt inn med kjemikalier for å ikke krympe. Det gjør at disse plaggene mister en del av ullen sine egenskaper. Uansett så bør ull vaskes på ullvaskeprogram og med såpe beregnet for ull. Vaskes ullprodukter med vanlig såpe vil ensymene i såpen bryte ned ullfiberen og ødelegge den. Vil ikke anbefale å vaske ull sammen med resten av klesvasken med vanlig såpe dersom dere vil plagget skal leve en stund Nøstebarn er jo veldig opptatt av dette med at de har naturlig ull og lanolin og alt det der. Men med bakgrunn som gir meg kunskap om ullfiberen ville jeg i utgangspunktet være litt skeptisk til ull som kan vaskes på 60 grader.
snuske♥2 Skrevet 10. august 2007 #14 Skrevet 10. august 2007 de har masse fine ull-klær på barnashage.no.
mamma og Mille HØYGRAVID Skrevet 10. august 2007 #15 Skrevet 10. august 2007 og endel på www.lillelam.no litt tomt i butikken nå ,em de får vel sikkert inn no nytt snart.
@nemone Skrevet 10. august 2007 #16 Skrevet 10. august 2007 Hei, jeg har også supergode erfaringer med Janus, mykt, og holder godt i vask - nupper ikke. Vi har kjøpt Janus på Coop Obs, G-sport og Bogerud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå