Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken termindato stemte bedre for dere som har født før, menstermin eller ul-termin? min menstermin er 6 sept. og ul-termin 13 sept. så det er ikke så stor forskjell. alt blir reknet ut fra ul-terminen uansett men eg bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte 5 dager før mensterminen sist. Det var 23 dager før ul-terminen.

Skrevet

jeg har født to ganger før og begge gangene har terminen blitt flyttet to uker på ul. Så har jeg født to uker etter ul termin. Altså ca en mnd etter menstermin, skal jo ikke gå ann engang, men tydeligvis for meg :(

Håper ikke det samme skjer denne gang! :)

Skrevet

Sist hadde jeg

menstermin 1. oktober

ul termin 2. oktober

fødsel 3. oktober

:o)

Skrevet

Mine mensterminer har alltid vært etter UL-terminene. Og så har jeg født etter mensterminene!! Det samme skjedde denne gangen også: Mt= 21. oktober, UL-t=12. oktober. Så får vi se når bebbisen vil ut denne gangen... :-)

Skrevet

HI: jeg har akkurat samme mens- og ULtermin som deg... hehe syns det var litt morsomt =)

Skrevet

med tre av barna: én dag før ultermin , og ca rett på menstermin .

(med barn nr 2 gikk jeg fire dager over ultermin og fem dager over menstermin , og hun ble også størst av dem alle)

Skrevet

Sist var menstermin 1. september og ul-termin 6. september. Blei satt i gang 14 dagar på overtid, og ungen blei fødd 21. september, 15 dagar over ul-termin, 20 dagar over menstermin.

Skrevet

Jeg har termin i dag! med nr 3! Men min mensentermin er 21 august. Så jeg forventer ingenting før omkring da. De 2 andre gangene skjedde akkurat det samme, UL termenen ble justert 10 dager tilbake, hvilket er ganske MYE...

Man bør huske på at UL terminen bare er meridian for fødselen. Prøve å ikke henge seg opp i den dagen. det er bare 4,6 % som føder på UL- terminen.

Så det burde egentlig stå mellom uke 30 og 34 med dato som markerer midtpunktet eller meridian for nedkomst... Hmm... vi vil jo vite ALT i forkant... :)

Det gjelder å holde ut, stole på kroppen og på følelsen man har i seg....

Augustmama

Skrevet

Vel, husker bare min første... Da var mens termin 30.08 og UL termin 24.08. Han blei født 31.08.

Dette variere nok frå kvinne til kvinne. Men eg gjekk over UL termin med nr 2 og, så eg gjør det vel denne gang og da!

Skrevet

ja he he, det er litt morsomt.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...