Gå til innhold

Innføring av kumelk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min datter er snart ett år. Jeg mener å huske at man kan begynne å gi kumelk (skummetmelk) som drikke etter 1 år ?

Hvor mye skal man begynne med ?

Hilsen meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fra de er ca 10 mnd kan man introdusere syrnet melkeprodukter som f.eks yougurth, kefir o.l, i tillegg bruke melk i middag osv.

Fra de er ett år kan man begynne med vanlig kumelk.. prøv deg frem, litt av gangen, noen reagerer med litt diaré i starten.. da tar du bare ett lite opphold og prøver igjen.. men i de aller aller fleste tilfeller går det kjempefint :)

Skrevet

Vi var redde for reaksjon i magen hennes da vi startet (fikk endel ubehag da hun gikk over til glutenholdig grøt som vi innførte litt for kjapt) så vi gjorde det veldig forsiktig. Hun fikk mme fra før, go da hun var 11mnd begynte vi å blande i litt kumelk (lettmelk) i mmen hennes. Erstattet 1/4 av mme i flaska med kumelk først, holdt denne mengden i 1 uke, uka etter erstattet vi 2/4 av mmen med kumelk, osv, sånn at da hun var 12mnd så drakk hun ren kumelk uten problemer i magen. Men de aller fleste "tar" jo kumelka kjappere uten at det blir noen magereaksjon av den grunn :o)

Skrevet

Takk, det var lurt. Jeg og tror jeg blander litt i MME tenker jeg.

Dattera mi hadde nemlig melkeallergi som avtok for noen mnd siden, så hun har nok en følsom mage vil jeg tru :)

Skrevet

Hadde 1 dl melk og 1.5 dl mme i dag til Lukas, morgenflasken :-) Gikk så fint :-) Skal få 1 dl melk og 1 dl mme nå. Er første dag vi prøver så i morgen øker jeg "dosen" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...