Gjest Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Uff...hva gjør vi for noe galt? Snuppa liker IKKE noe av det vi vanligvis spiser, men begynner å bli lei av middagsglassene... Jeg lager "babymat", jeg gir henne akkurat det som er på vår tallerken, jeg lar henne plukke selv, jeg lar henne holde på og bli kjent med maten, jeg bryr meg ikke om søl og sånt...men hun bare dytter maten ut igjen med tunga så fort den har vært innenfor leppene! Hun spiser brødskiver i bøtter og lass, noe frukt, samt disse middagsglassene for 12 mnd-barn... Noen som har noen tips? Eller trøstende ord..? Sukk...
Gjest Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Er det klumpene hun ikke liker? For da kan du jo ta maten i en mikser.
mto2 Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Har du prøvd å lure ho med heimelaga mat på glas? Det kan vere ein måte å finne ut kva ho eigentleg likar og ikkje.
Gjest Skrevet 9. august 2007 #4 Skrevet 9. august 2007 Klumper er ikke noe problem. Men har allikevel prøvd både most og ikke-most mat. Like "ille" begge deler :oS
Gjest Skrevet 9. august 2007 #5 Skrevet 9. august 2007 Når hun får middagsglass får hun de varmet rett i kjelen og så servert på fat/lav bolle. Så er ikke glasset som er galt...huff...skjønner ikke hva det kan være!!
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 9. august 2007 #6 Skrevet 9. august 2007 Slapp av! Noen barn er bare litt kresne. Jeg har et slikt barn. Hun spiser fortsatt middagsglass av og til. Liker lite av den maten vi spiser, men det går bedre dag for dag. Nytter ikke å dytte i dem, de må finne det ut selv...
Gjest Skrevet 9. august 2007 #7 Skrevet 9. august 2007 Hva er taktikken din da? Om jeg får spørre da ) Trenger litt tips. Prøver du alltid å gi henne deres mat? Hva gjør du når hun ikke vil ha? Får hun noe annet, eller bare "beskjed om" at "det enten er dette eller ingenting"? Er så i tvil!
Stor_smil Skrevet 9. august 2007 #8 Skrevet 9. august 2007 Min er 22 mnd og vil fremdeles ha middagsglass. Syntes det er stress, for han vil heller ikke spise selv. Hadde syntes det var så koselig å kunen sitte sammen rundt middagsbordet sammen, og spise samtidig. MEN, jeg har stresset masse med dette.. tilbydt alle typer mat, laget selv fra alle mulige oppskrifter om babymat som jeg har funnet, prøvd å gi moset mat og litt klumpete, til veldig klumpete.. prøvd å få han til å spise med hender, skje og gaffel.. men til ingen nytte.. får han ikke middagsglass og får han det ikke servert av oss, så spiser han ikke. Det skal sies at det er litt bedre nå.. han spiser selv innimellom. Så jeg bytter til til og fra.. noer dager glass og noen dager middagen vår.. satser på at det blir en gradvis tilvenning og at han spiser selv før han begynner på skolen ;-P
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Hun får ikke noe annet, nei. Hun spiser jo mange måltider i løpet av dagen, så hun sulter ikke. Spiser når hun er sulten! Tilbyr henne litt av alt det vi har, f.eks. poteter, gulerøtter, kjøtt. Dersom hun bare spiser gulerøtter så er det ok. Kan ikke tvinge i henne noe hun ikke vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå