Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har høyt blodtrykk og blir derfor kanskje igangsatt. Noen som vet hvor høyt d må være for å bli igangsatt? Har undertrykk på ca 100 nå, men de satte meg ikke igang i dag, 13 dager før termin.. Er litt nervøs for å bli satt i gang, men samtidig har de estimert babyen min til allerede å være 3800 gram og jeg vil jo ikke føde en gigababy heller..Er ganske liten selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder vekta til babyen så tar de ofte feil..bare så du vet det..

Skrevet

ja, håper den ikke er så stor :-) Har de tatt feil til deg?

Skrevet

Med meg tok de feil. jeg måee på flere ul for de mente hun var så liten. Da hun ble født var hun 3630.. to uker etter termin men likevel :)

Så stoler ikke helt på det nei..

Skrevet

Jeg ble satt igang pga. vekstavvik....De sa at hun kom til og være ca 2400, men hun var bare 1860 så de tar nok ofte feil.

Vet ikke helt det med blodtrykk.

Skrevet

Jeg ble selv lagt inn i dag pga svangerskapsforgiftning, og har undertrykk på ca 105. Blir fulgt nøye med av leger og jordmødre, og kan risikere å bli igansatt om det forverrer seg ytterligere. Er bare i uke 32 selv, og fosteret har vekstavvik på -28%, dvs. det er en bitteliten baby mellom 1000-1500 g, Legen tror jeg maks kan regne med å ha mikro i magen i 3 uker til (i beste fall), så jeg har det motsatte problemet, vil nemlig ikke føde en bitteliten baby. Men du kan jo være så heldig at fødselen settes i gang på naturlig vis, dersom det ikke forverrer seg. Du får bare slappe av og tenke positive tanker, så skal du se det går kjempebra med deg:) Lykke til!

Skrevet

Oi huff stakkar deg, Bolla 82. Nå fikk jeg gråten i halsen. Håper de har beregnet litt feil sånn at babyen din blir større! Håper også at blodtrykket ditt ikke stiger så du får vente litt til! Heldigvis er de flinke i dag og d går bra m små babyer. Ta vare på deg selv! Ønsker deg lykke til og alt godt! Gjerne hold meg oppdatert om hvordan d går m deg.

Skrevet

Tusen takk for koselige ord, ninen:) Har bestemt meg for at han ikke skal ut, iallefall ikke på 2 uker, så får vi se om han hører etter:) Har hørt mye positivt nå, om premature fødsler, så blir litt beroliget. St. Olavs har heldigvis godt rykte på seg ift svangerskap og fødsler. Du får holde blodtrykket ditt nede selv, så regner jeg med du kommer med en hyggelig fødselshistorie snart:) Skal krysse fingrene for deg.

Skrevet

Tusen takk for d :-)

Jeg skal også føde på St.Olavs og har intrykk av at de er flinke der. Godt å vite at vi er i trygge hender.

Skal krysse fingrene for at han holder seg inne i noen uker til ja :-)

Skrevet

Men vekstesteminering kan gå andre vei også, hos meg sa de 3500 og maks 3800, men hun kom ut godt over 4kg.

Skrevet

Jeg ble igangsatt på overtidskontroll 12 dager etter termin. Da ble jeg satt igang pga litt høyt blodtrykk. Jeg hadde undertrykk på 95.

Legen var litt usikker på om hun skulle sette meg igang eller ikke for blodtrykket var bare litt høyt, men hun bestemte seg til slutt for det etter å ha diskutert litt med noen andre leger. Men jeg var på overtid også, har sikker litt å si det også.

Og det der med å estimere vekten på barnet har jeg også liten tro på.

Den dagen de bestemte å sette meg igang sa de at vesla var ca 3500, og når hun kom ut halvannet døgn etter var hun nesten 4000.

Venninna mi fikk estimert til ca 3800 og når vesla hennes kom ut var hun 2900.

Skrevet

Jeh ble satt i gang etter 3 dager med undertrykk på 105. Var da 10 dager over termin.

Ikke for å skremme, men vil du skal være forberedt på at fødsel kan gå veldig kjapt i slike tilfeller. Jeg fikk 1 modningsgel og styrtfødsel. Jordmor sa dette kunne skje når kroppen ikke lengre fikset å ha barnet i magen.

Lykke til

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg har begynnende sv.skapsforgiftning og håper på å bli satt i gang fort for å slippe hastesnitt eller noe. Det ble hastesnitt på søstra mi. Hun fikk krampeanfall og ble helt borte. Mannen hennes stod å så på og trodde hun skulle dø. Det var ikke særlig greit. Hun fikk så høyt blodtrykk rett under/etter fødselen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...