Gå til innhold

hva mener dere? skadelig for baby!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ekstremt forkjølet for tiden, og veldig tett i nesen!! har brukt nesespray hele svangerskapet, også før jeg ble gravid(avhengig) men da et par tre ganger i døgnet. nå har det tatt av helt, takler ikke å være tett, får panikk! har vel nesten brukt opp en flaske på 2 dager:/ går fort tett, men blir så tett at sprayen ikke går igjennom liksom, så må til flere ganger før jeg får opp nesen. kan dette påvirke babyen?

er 16 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten høre med legen din. Har selv hørt at en spesiell type ikke skal være så heldig å bruke ofte. Vet ikke hva den heter.

Skrevet

nesespray er vel egentlig ikke bra for noen å bruke i det lange løp.. gå heller over til saltvannsoppløsning. der er det iallefall ingen "farlige" stoffer!

Skrevet

jeg bruker ikke otrivin, den har jeg hørt man ikke skal bruke. saltvann hjelper ikke, har prøvd, jeg er allerede avhengig av nesespray fra før! forkjølelse er noe herk... har jo brukt nesespray hele svangerskapet, har hørt hjertelyd så den lever jo:) men får litt dårlig samvittighet...

HI

Skrevet

Vet ikke om det er skadelig for baby, men det er i hvert fall skadelig for deg! Man skal ikke bruke nesespray mer enn 10 dager sammenhengende, fordi man kan ødelegge slimhinnene. Høres ut som du er på god vei allerede, siden nesesprayen ikke virker ordentlig på deg lenger. ...

Skrevet

Enig med novemberurket, du må nok gjennom en avvenningsperiode for å bli kvitt tett hetten din tøtte mor.... kommer til å bli tøft men det går, ei eg gjekk på skole med klarte det... du kommer nok til å være tett i nesa til du er avvent og kanskje en stund til

Skrevet

Finnes det ikke en sånn dings som man kan "skylle" nesa med? Det ser ut som ei pipe, man heller saltvann inn i det ene nese-boret og så kommer det ut igjen i det andre. Mekanisk fjerning av urenheter uten å tilføre noen stoffer. Tipper man får kjøpt det på apotek.

Skrevet

du "burde" heller vente til etter graviditeten men den avvenningsperioden trur jeg..det kan hende du har svangerskapssnue å da går det ikke ann å venne seg av den nå...slimhinnene hovner opp å saltvann hjelper INGENTING for det har ikke slimhinnesvellendestoff i seg.så jeg bruker heller nesespay enn å ikke få puste..det er ikke bra for babyen det heller...da får den ikke nok oksygen.

Skrevet

...har hatt problem med bihulene kronisk i noen år... (ikke nå lenger) og hver gang jeg snakket med legen sa hun: kjøp nesespray... etterhvert ble jeg sendt til øre-nese-hals spesialist.... skrev i min journal: har "misbrukt" nesespray over lengre tid.... hallojs, leger er morsomme de...

Men fakta er - du burde slutte, fordi du faktisk ødelegger slimhinnene med nesesprayen. Kjøp en liters flaske med saltvannsoppløsning på apoteket -koster ca 20 kroner... En ny spesialist jeg var hos sa: hell litt i håndflaten og "sniff" inn s.vannet - la vente 2-3 min og puss nesen... Dette kan du gjøre så myyyye du bare vil og kan ikke ødelegge noenting!

-er veldig bra :) og veldig effektivt...

Ps. hvis problem med å sniffe, legg deg ned og hell med f.eks en sprøyte med s.vann oppi... -sånn sprøyte du får på apoteket til å ha medesin i.

Nesespray er noe skikkelig dritt...mener å ha hørt det kan være skadelig for barnet også - men må si meg litt usikker i "hukommelsen" der...

Løp og kjøp :) og lykke til :)

Skrevet

takk for masse fine svar damer!:) har vært avhengig av nesespray før også, innslått nesevegg, så er operert. ble bra etter operasjonen, men så kom det en ny forkjølelse:/ har prøvd alt av saltvannsspray, også nesehorn, men ble bare tettere i nesen av det... får helt panikk av å være tett i nesen, tror jeg må vente med avvenning til etter svangerskapet...... nesespray er virkelig noe dritt!:) hehe

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...