Gå til innhold

Er dette dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg har lenge prøvd å "solve our differences". Etter et beintøft svangerskap hvor alt han gjorde var å rakke ned på meg, beskylde meg for diverse samt være rimelig atal og usikker på seg selv, har følelsene bleknet..

Det er utrolig mange problemer og nå er jeg lei av å krangle hele tiden, så det går utover barnet vårt.

Han klarer å skrive til meg, høyt, mens han holder barnet vårt som faktisk ikke er rundet 4mnd engang.

Han hiver tingene til barnet vårt rundt om jeg påpeker at han kan gjøre noe annerledes; F.eks. mater han barnet så barnet gulper og spyr, noe barnet aldri gjør hos meg.

Jeg gruer meg til han kommer hjem og det er ikke noe forhold lenger, langt mindre et ekteskap.

Etter mange samtaler med venner og psykologen min har jeg faktisk kommet frem til at ja, de har rett, dette er ikke like ille som mitt forrige forhold hvor det var vold 24/7, men det er ikke bra det her heller.

Og vi har jo prøvd.

Så spørsmålet mitt er.

I morgen når han drar på jobb har jeg tenkt å ringe familievernkontoret for å bestille time til megling. En venninne av meg har hjulpet meg skrive alle søknader jeg trenger mht. det å være alene, og jeg skal bare vente til brevet fra FVK kommer og åpne det, legge det på bordet og si at; Ja, sånn er det.

For om jeg sier "imorgen ringer jeg" vil han prøve å ordne alt og jeg vil falle tilbake til det dumme mønsteret, kos i 1 dag, kjipt i 7 dager.

Vi har brukt opp kvoten vår.

(legger dette ut for anonym HI)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres greit ut at du gjør det sånn. Han burde være glad for at du viser initiativ til å ordne forholdet.

Lykke til!

Skrevet

synes ikke det er dårlig gjort. Synes det virker gjennomtenkt jeg! Greit å ha ting "ordnet" på forhånd siden du tross alt har bestemt deg. Lykke til! Er selv alenemor :) (med ny kjæreste da)

Skrevet

HVis du likevel har bestemt deg så syns jeg du skal fortelle han det før det ligger en time til mekling der. Det kan jo ta noen uker, men når det først kommer kan det være under en ukes varsel.

Syns han også bør få sjansen til å tenke ut hvordan han vil ha det mtp samvær osv. Du har jo tydeligvis diskutert dette med flere, og som sagt syns jeg han også bør få sjansen til å bearbeide ting og ikke få det rett i fleisen sånn.

Om du har bestemt deg, så har du jo bestemt deg, og da vet jo du at den ene dagen med skjerpings ikke varer.

Så ja, jeg syns det er dårlig gjort.

Lykke til :)

Skrevet

Hei.

jeg nok enig med AneB, ville nok ha snakket med han. Så han også får tenke på hvordan samvær han ønsker.

Synes du skal prate orntlig med han, selv om du har bestemt deg.

klem og lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...